נאס"א בודקת חשד לשחיתות פנימית לטובת בואינג במכרז לפיתוח רכב חלל

החקירה מתמקדת בתקשורת שהייתה לאנשי בואינג עם מנהל משימות החלל המאוישות בנאס"א לפני שהוא התפטר בחודש שעבר • לפי המקורות, אנשי המבקר הכללי בודקים האשמה שלאברו סיפק הנחיות ותובנות לא ראויות לענקית התעופה בואינג המתמודדת מול חברות אחרות על בניית רכב הירח

נאס"א / צילום: Chris O'Meara, AP
נאס"א / צילום: Chris O'Meara, AP

מבקר הפנים של נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, בודק חשד שבכיר בסוכנות העניק השנה עזרה לבואינג בהתמודדות על תכנון רכב הנחיתה על הירח של נאס"א, לפי יודעי דבר.

החקירה מתמקדת בתקשורת שהייתה לאנשי בואינג עם מנהל משימות החלל המאוישות בנאס"א, דאג לאברו, לפני שהוא התפטר בחודש שעבר. לפי המקורות, אנשי המבקר בודקים האשמה לפיה לאברו סיפק הנחיות ותובנות לא ראויות לענקית התעופה בואינג המתמודדת מול חברות אחרות על בניית רכב הירח.

בואינג הודחה בסופו של דבר מן התחרות מסיבות טכניות, ללא קשר לתקשורת עם לאברו, כך לפי המקורות. זו הייתה מכה קשה לבואינג, מעצמה ותיקה של ציוד למחקרי חלל.

בהסתעפות של החקירה הזו, החוקרים בודקים את כל קשריו השונים של לאברו עם בואינג ועם מתמודדת נוספת במכרז רכב הנחיתה על הירח, שהיו מחוץ לאפיקי התקשורת הרגילים בינן ובין נאס"א. הם מנסים לקבוע איזו אינפורמציה הועברה, ומה היה המניע להעברה.

אחרי שמנהל נאס"א ביקש ממנו להתפטר ב-18 במאי, לאבורו שלח מסר פרידה לעובדים הסוכנות למחרת. הוא כתב ש"לקיחת סיכונים היא חלק מהעבודה" של מישהו בתפקיד שלו. בלי לפרט, המסר אמר ש"לקחתי סיכון כזה מוקדם יותר השנה, כי חשבתי שהוא נחוץ למילוי המשימה שלנו", אלא ש"ברור שטעיתי בבחירה הזו", הוא הוסיף.