שר האוצר התקוטט עם הח"כים וישיבת ועדת הכספים הופסקה

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הפסיק את הדיון שנסוב סביב הכנת החוק לתימרוץ מעסיקים להחזרת עובדיהם • חברי הוועדה הגיבו בזעם להודעת כ"ץ כי יתנגד לשינויים מהותיים בחוק • סמוטריץ': "אז למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?" • ברקת:  "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע"

שר האוצר ישראל כ"ץ בוועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר האוצר ישראל כ"ץ בוועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הופסקה ישיבת ועדת הכספים של הכנסת העוסקת בהכנת החוק לתימרוץ מעסיקים להחזרת עובדיהם, לאחר עימות חריף בין שר האוצר ישראל כ"ץ לכמה מחברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה.

ועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
 ועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כ"ץ הודיע מיד עם תחילת דבריו כי יתנגד לשינויים מהותיים בחוק: "אני מעדיף עם השינויים שהועלו בפניי שהחוק לא יעבור, אני לא מוכן להוריד את שכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד. הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות, ולהורדת שכר מצד מעסיקים.

"גם לעניין הקדמת המענק ל-19 באפריל זה לא ישים, ניאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה-27 במאי זה לא ישים, אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה יילך לכך".

חברי הכנסת זעמו על האמירה. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "אז למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?".

עימות נוסף נרשם בין השר לחבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד, שהיה המועמד לתפקיד שר האוצר. ברקת אמר: "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק. מבדיקה שעשינו עם האוצר, רק 10% יחזרו".

ח"כים עודד פורר, ניר ברקת וקתי שטרית בוועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
 ח"כים עודד פורר, ניר ברקת וקתי שטרית בוועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כ"ץ הגיב בביטול באמרו "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל , המהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב מצאתי שזה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה".

ח"כ ברקת: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר".

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני התערב ואמר "אני מבקש מהשר לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו. אנחנו רוצים לעשות זאת בהסכמה, אם אתה בא מראש ואומר שאתה לא מסכים לשום דבר מהותי". ח"כ ינון אזולאי משס הוסיף: "אתה לא נותן לנו להעיר אפילו, אנחנו יכולים להעיר את ההערות שלנו".

כ"ץ ניסה להיתלות במחויבויות הקואליציוניות: "יש קואליציה והיא צריכה להצביע במסגרת הקואליציה". לאור חילופי הדברים, הוציא יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני את הוועדה להפסקה קצרה והוא נפגש בנפרד עם כ"ץ.