חזי כאלו הודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל בנק ישראל לאחר 12 שנים

כאלו, שיסיים את תפקידו ב-15 בספטמבר, ליווה את תהליך הקמת הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית בבנק ועסק גם בקידום התוכנית האסטרטגית החדשה של בנק ישראל

חזי כאלו. פורש מתפקיד מנכ"ל בנק ישראל / צילום: דוברות בנק ישראל
חזי כאלו. פורש מתפקיד מנכ"ל בנק ישראל / צילום: דוברות בנק ישראל

מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו הודיע היום כי יסיים את תפקידו ב-15 בספטמבר בתום 12 שנים בבנק ישראל. כאלו, שליווה את תהליך הקמת הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית בבנק, עסק בשנים האחרונות בין היתר בקידום הקמת המאגר הלאומי לנתוני האשראי, בהנפקת סדרת השטרות החדשה, ובבנייה מחדש של מטה הבנק בירושלים. לאחרונה עסק גם בקידום התוכנית האסטרטגית החדשה של בנק ישראל.

עם פרישתו מצטרף כאלו לשורת בכירים שעזבו את הבנק בשנה האחרונה ובהם המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר, מנהלת חטיבת משאבי האנוש והמינהל פנינה קרן, ומנהלת מחלקת החשבות ומערכות התשלומים והסליקה עירית מנדלסון.

כאלו, בן 67, שרת 25 שנה בשב"כ, משם פרש בדרגת ראש אגף (מקביל לאלוף בצה"ל). בשנת 1998 הצטרף לשירותי בריאות כללית כסמנכ"ל בשתי קדנציות - הראשונה כסמנכ"ל תכנון ומידע, והשנייה כסמנכ"ל מידע ומשאבי אנוש.

הוא אמר היום כי "זו הייתה תקופה מרובת אתגרים כלכליים, תשתיתיים וטכנולוגיים. בנק ישראל, בהובלת כל חברי ההנהלה ומנהלי הבנק, ובזכות מאות עובדים מקצועיים ומסורים, עמד בה בכבוד וסייע לנווט את המשק הישראלי בחוכמה. עם פרוץ מגפת הקורונה בישראל פועל הבנק בנחישות בהובלתו של פרופ' ירון בחזית ההתמודדות של המשק עם המשבר ושמחתי לסייע לו בכך בתחומי אחריותי".