סלקום מצטרפת לשאר חברות הסלולר במרוץ לדור החמישי

החלה ביחד עם גולן טלקום ואקספון בהקמה של אתרי דור חמישי ולקחה תדרים ממשרד התקשורת שמיועדים להקצאה במכרז הקרוב

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

סלקום מצטרפת ליתר החברות הסלולריות ותיקח תדרים ממשרד התקשורת לטובת עיבוי הרשת שלה. מדובר בתדרים בתחומי ה-2.6 גיגה הרץ ו-700 מגה הרץ, שאמורים להיות מוקצים במסגרת מכרז תדרי הדור החמישי שייצא בקרוב לפועל. סלקום, גולן טלקום ואקספון (CMG), כמו פרטנר והוט מובייל המתמודדות במכרז במסגרת החברה המשותפת (PHI) ופלאפון, תשתמש בתדרים ותשלם עבורם אגרות באופן מלא מתוך הנחה שמדובר במשאב שאינו נמצא במחסור ולכל החברות הסלולריות צפוי להיות מלאי מספק של תדרים במסגרת המכרז.

במסגרת המהלך רכשה סלקום מספר אתרים סלולריים מנוקיה. יחד עם זאת החברה מציינת כי טרם החליטה סופית על זהות הספקים שלה וכיצד תחלק את הרכישות ביניהם.
נזכיר כי משרד התקשורת הציע לחברות הסלולריות להשתמש בתדרים שיוצעו במסגרת המכרז שייצא בקרוב וזאת תוך התחייבות כי במקרה שהן לא יזכו במכרז הן יחזירו את התדרים וישלמו אגרות בהיקף מלא. פרטנר והוט מובייל (PHI) כבר משתמשות בתדרי 700 מגה הרץ מזה כשנתיים תוך שהתדר תורם תרומה חשובה מאד ליציבות הרשת, ההיענות לביקושים וכיסוי רחב.

CMG נדרשת כעת לתדרים נוספים הן מפני שסלקום נאלצה לוותר על חלק מהתדרים שהיו ברשותה והחזרתם למדינה במסגרת של מהלך גדול כולל בשוק של התאמה בין התדרים בישראל לתקינה הבינלאומית, והן מפני שהיא רוצה להיערך לכניסה לדור החמישי ולהיות מוכנה ככל הניתן להקצאה הפורמלית של התדרים על ידי המשרד לאחר המכרז.

נדגיש כי פלאפון כבר נמצאת בעיצומו של תהליך פריסה ותכנון של הרשת והיא כבר בצעה הזמנות של ציוד מחברת אריקסון. היא כרגע מסתמנת כמי שמובילה בהיקף ההשקעה בפרויקט.