לאחר תלונות עובדים: אדידס הודיעה כי 30% מהמשרות הפנויות יאוישו בידי שחורים

ברקע המחאה על מותו של ג'ורג' פלויד, עובדים באדידס התלוננו על אפליה • החברה הודיעה כי תגדיל את מצבת העובדים הלטינים והשחורים ותתרום 20 מיליון דולר וכן תחלק 250 מלגות לאוניברסיטה שיתפרשו על פני חמש שנים

חנות של אדידס / צילום: רויטרס
חנות של אדידס / צילום: רויטרס

אדידס הודיעה כי היא תגדיל את מספר העובדים השחורים שלה ותשקיע 20 מיליון דולר בשכונות של שחורים, אחרי שכמה מעובדיה בארה"ב התלוננו כי היא מרוויחה מהקהילה השחורה, מבלי לעשות יותר מדי כדי לעזור לה בחזרה.

ענקית הביגוד ונעלי הספורט אדידס הודיעה כי לפחות 30% מכל מקומות העבודה החדשים שלה בארה"ב, הן באדידס והן בריבוק (המותג שבבעלותה), יאוישו בעובדים שחורים ולטינים. עוד מסרה החברה כי היא תממן 50 מלגות אוניברסיטאיות לסטודנטים שחורים בכל שנה במשך חמש שנים.

"האירועים של השבועיים האחרונים גרמו לכולנו לחשוב על מה שנוכל לעשות כדי להתמודד עם הכוחות התרבותיים והמערכתיים שמנציחים את הגזענות", אמר מנכ"ל אדידס, קספר רורסטד.

כמה עובדים שחורים במשרדי החברה הגרמנית בארה"ב אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התרבות הארגונית באדידס רחוקה מלהיות שוויונית. בהנהלת החברה של שישה אנשים ובמועצת המנהלים עם 16 חברים, אין שחור אחד.

לדברי עובדים שחורים שעובדים בחברה, הודעותיה החיצוניות לא מתיישבות עם המדיניות הארגונית הפנימית כלפיהם. אחת המעצבות סיפרה כי עמית לשעבר כינה אותה כושית", ועובדת אחרת סיפרה כי הצוות שלה קיבל הצעת עיצוב ארוזה עם דגל הקונפדרציה.

אחרי שהוצתה המחאה בארה"ב לאחר מותו של ג'ורג' פלויד, שיגרה בשבוע שעבר  קבוצת עובדים שחורים באדידס מצגת שנקראת "מצב החירום שלנו" למנהלים בחברה. העובדים קראו להגדלת הייצוג של השחורים והלטינים באדידס ל־31% בכל מדרג של החברה עד סוף 2021. כמו כן, הם ביקשו מהחברה לתרום 50  מיליון דולר בשנה לקהילות שחורות בארה"ב ולעזור לגייס מימון לעמותות שמשרתות את הקהילה השחורה.