לבקשת ישראל: גיאורגיה לא תאפשר כניסה לישראלים בשלב זה

בשגרירות גיאורגיה מדגישים כי הבקשה לדחות את מועד פתיחת הגבולות לישראלים הגיעה מישראל לאור נתוני התחלואה של הימים האחרונים

התפשטות הקורונה בגאורגיה / צילום: AP
התפשטות הקורונה בגאורגיה / צילום: AP

מדינה ירוקה? גיאורגיה מוציאה את ישראל מרשימת "המדינות הירוקות" שלה, ולא תאפשר כניסה של אזרחים ישראלים בשלב זה. הנימוק: נתוני התחלואה בקורונה של הימים האחרונים.

"ישראל כבר לא תהיה המדינה הראשונה שתסמל את פתיחת הגבולות לתיירות נכנסת לגיאורגיה", כך פורסם באתר georgiatoday בהמשך להצהרה של ראש ממשלת גיאורגיה. "מספר החולים החדשים בישראל עלה ב-148 נדבקים, נכון ליום שני בערב, ומספר הנדבקים עלה ליותר מ-18 אלף", כך מדווח באתר.

בשגרירות גיאורגיה מדגישים כי הבקשה לדחות את מועד פתיחת הגבולות לישראלים הגיע מישראל, וגיאורגיה היא שנענתה לבקשת הגורמים המדיניים בארץ. יתרה מכך, בשגרירות מדגישים כי ראש ממשלת גיאורגיה גיאורגי גאחאריה הודיע בצער על דחיית ההסכם מול ישראל לאור המצב האפידימיולוגי בארץ. "ממשלת גיאורגיה מנהלת משא-ומתן עם מדינות שונות, והבקשה הגיע מהקולגות שלנו, שביקשו להמתין עם פתיחת הגבולות לטובת הביטחון של גיאורגיה", כך בהודעה שהופצה מטעמו של ראש ממשלת גיאורגיה.

גיאורגיה מתכננת לפתוח את גבולותיה לתיירי חוץ מ-1 ביולי. בחודש מאי סברו במדינה כי ישראל תהיה היעד הראשון שיחנוך את הפעילות ביום שאחרי הקורונה - אבל זה לא יקרה. 

אגיאן איירליינס מחדשת את הטיסות לישראל

בתוך כך, אחרי שמטוס ישראייר נחת אתמול (ג') בקפריסין עם פתיחת השדה לתיירים, גם חברת התעופה היוונית אגיאן איירליינס הודיעה על חידוש הטיסות לישראל, וזאת ב-14 ביוני. החברה תפעיל 3 טיסות שבועיות בין תל-אביב לאתונה, ומ-22 ביוני היא מתכננת לעלות לתדירות של טיסה יומית בכל קו.

בתחילת יולי צפויה החברה לחדש את טיסותיה בקו סלוניקי ולרנקה. הטריגר: יוון הודיעה כי מ-15 ביוני ישראלים אינם חייבים בבידוד וגם לא בבדיקת קורונה בכניסתם ליוון. בכל מקרה, לטסים נזכיר כי בידוד של 14 ימים הוא עדיין חובה עם הכניסה לישראל.