עסקי קנאביס: אינטרקיור ויוניבו גייסו, קנאשור החלה בשיווק

אינטרקיור הודיעה על גיוס של 38 מיליון שקל בהנפקה פרטית • פנקאסיה קיבלה את האישור הסופי לפיו מפעל החברה עומד בתקני האיחוד האירופי לייבוא מוצרי המפעל לתוך האיחוד • קנאשור החלה בשיווק מסחרי של מוצריה

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

אינטרקיור גייסה 38 מיליון שקל בהנפקה פרטית

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור הודיעה על גיוס של 38 מיליון שקל בהנפקה פרטית. אינטרקיור הבורסאית היא בעלת 100% מחברת גידול הקנאביס קנדוק, ופועלת כיום בשוק הישראלי, עם מותגי קנדוק ומותגים מיובאים. בימים אלה נערכת החברה לתחילת ייצוא מוצריה לאירופה.

הגיוס בוצע מבעלי השליטה וממספר בתי השקעות ישראלים, כאשר המחיר לבעלי השליטה היה גבוה יותר מאשר המשקיעים החיצוניים. בעלי השליטה, אלכס רבינוביץ' (34%) ויעל פיגל (17%), השקיעו 18.5 מיליון שקל במחיר של 4.3 שקל למניה (מחיר המניה אתמול בסגירה) ואילו בתי ההשקעות השקיעו 19.6 מיליון שקל נוספים במחיר של 4.13 שקל למניה (מחיר המניה שלשום בסגירה). שווי החברה 468 מיליון שקל.

ההודעה על ההנפקה פורסמה היום בבוקר, ובעקבותיה עלתה מניית החברה היום 9%, כך שבעלי השליטה מרווחים 9% והמשקיעים המוסדיים כבר מרווחים 14%. בנוסף הונפקו אופציות של 0.7 אופציה לכל מניה, במחיר מימוש של 4.9 שקל עבור בעלי השליטה, ו-4.4 שקל (מחיר שכבר נמצא בתוך הכסף) עבור המשקיעים המוסדיים, כך שהמחיר האפקטיבי של המניות בהנפקה הוא נמוך משמעותית מהמחיר הנקוב. יו"ר החברה הוא אהוד ברק.

יש לציין כי יעל פיגל, אשתו של המיליארדר גארי פיגל, רכשה מניות אינטרקיור במהלך ינואר ופברואר 2019, גם במחירים גבוהים פי 2-2.5 ממחיר זה. גארי פיגל עצמו השתתף בהנפקה פרטית של החברה בסוף 2018, הנפקה בהיקף של 64 מיליון שקל בשער של 4.3 שקל למניה. השקעה זו והשקעותיה של יעל פיגל דרך הבורסה, במקביל להייפ כללי בתחום הקנאביס, תרמו לעליית המניה לשיא של 14 שקל למניה בפברואר 2019, ממנו ירדה עד היום 66%.

אינטרקיור  מסרה כי היא מעריכה שהחברה תוביל אותה לצמיחה ומעבר לרווחיות. אתמול דיווחה אינטרקיור כי בנוסף להסכם היבוא שלה עם חברת Tilray , היא תייבא תפרחת קנאביס גם מחברת Organigram , שמגדלת את מוצריה במתקן סגור ומבוקר.

על פי דו"חות אינטרקיור בשנת 2019 רשמה החברה הכנסות של 8.9 מיליון שקל והפסד נקי של 2.9 מיליון שקל. לאינטרקיור 27 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לסוף 2019, ובמהלך השנה היא השתמשה ב-11.5 מיליון שקל לפעילותה השוטפת.

יוניבו גייסה 13.7 מיליון שקל

חברת יוניבו המחזיקה במפעל עיבוד קנאביס בשלב המסחרי ומתקן גידול קנאביס בשלב ההקמה, גייסה 13.7 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. ההנפקה נסגרה בביקוש יתר קל. הריבית השנתית לאג"ח היא 1.75% ושיעור הניכיון הוא 8%. הפרעון יהיה בתשלום אחד בינואר 2024. האג"ח ניתנות להמרה לפי 3.55 שקל למניה, לעומת 3 שקל בסוך המסחר היום, לאחר עלייה של 6% היום במחיר המניה. יוניבו נסחרת לפי שווי של 77 מיליון שקל.

לאחרונה חתמה יוניבו  על מזכר הסנות הסכם שיתוף פעולה להקמת מתחם שיווק קנאביס רפואי בתוך בית מרקחת בכפר סבא. אם יצא ההסכם לפועל היא תהיה זכאית ל-51% מההכנסות. בנוסף יש לה הסכמים לאספקת עד 10 טון קנאביס לבתי מרקחת בישראל. יוניבו קיבלה את האישור לפעול בשוק הישראלי רק בסוף 2019 ובשנה זו הספיקה לרשום הכנסותש ל כ-800 אלף שקל בלבד, אך בקרוב צפויים דו"חותיה החצי שנתיים, מהם ניתן יהיה לאמוד את פעילותה המסחרית בחצי השנה המלאה הראשונה. לאחר מכן תעבור החברה לדיווח אחת לרבעון. יוניבו מנוהלת על ידי גולן ביטון, שהוא גם יזם החברה, והיו"ר שלה הוא רוה"מ לשעבר אהוד אולמרט.

פנאקסיה קיבלה אישור לשיווק באירופה

חברת פנאקסיה , אשר בבעלותה מפעל לעיבוד קנאביס רפואי, הודיעה היום כי קיבלה את האישור הסופי לפיו מפעל החברה עומד בתקני האיחוד האירופי לייבוא מוצרי המפעל לתוך האיחוד. החברה כבר מסרה כעבר כי המפעל שלה עומד בתנאי GMP על פי התקן האירופי, כלומר המפעל עצמו תקין, וכעת ניתן האישור גם למוצרים המעובדים במפעל, וביניהם מוצרים של המגדלות שיח וטוגדר הנסחרות גם הן בבורסה בתל אביב. פנאקסיה רשמה כי היא החברה היחידה המצויידת באישור זה בעולם, והיחידה בארץ למיטב ידיעתה. פנאקסיה נסחרת לפי שווי של 310 מיליון שקל.

חברת קנאשור, הנסחרת לפי שווי של 82 מיליון שקל, הודיעה אתמול כי החלה בשיווק מסחרי של מוצריה. קנאשור  היא החברה הראשונה בישראל שקיבלה אישור למוצרים הגדלים במתקן סגור, Indoor , ואליהם יצטרפו בקרוב מוצרי האינדור המיובאים של אינטרקיור, כאמור לעיל. גידול אינדור מאפשר הפקה של קנאביס בתנאים אחידים ולכן גם הרכב אחיד יותר של הצמח. שווי החברה הוא 87 מיליון שקל.