השחקנים עלו לקדמת הבימה: שחקני התיאטרון יקבלו פנסיה

וגם: נציגי הסביבה שלנו בפרסי האמי וקצת חדשות טובות בימי קורונה

בניין הבימה בתל אביב / צילום: Shutterstock
בניין הבימה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ארגון השחקנים שח"ם חתם על הסכם עם הנהלת תיאטרון "הבימה", לפיו שחקני התיאטרון שהיו מועסקים עד היום כפרילנסרים, יזכו לתנאים סוציאליים מלאים. בין היתר נקבע כי הם יהיו זכאים להפרשות לקרן פנסיה החל מהיום הראשון, תשלום עבור פיצויים, ימי חופשה והבטחת שכר ראוי לתקופת חזרות. ההסכם, שהושג לאחר מו"מ עם ההנהלה החדשה שמונתה לתיאטרון, עמד להיחתם קודם למשבר הקורונה. דחייתו עקב המשבר רק העצימה את נחיצותו, כאשר רבים מתעשיית התרבות מצאו עצמם מובטלים וללא רשת ביטחון. הבימה הוא התיאטרון הראשון לאמץ מודל זה של העסקה ישירה. עד כה, חלק משחקני התיאטרון היו חתומים בהסכם קיבוצי, שממנו נגזרו זכויותיהם ושאר השחקנים השתכרו כפרילאנסרים. 

ענת ביין-לובוביץ

נציגי הסביבה שלנו בפרסי האמי

דניאל ברק ואיתמר כהן הם אנשי קריאטיב ישראליים שיזמו פרויקט תוכן המועמד בתחרות האמי. השניים יזמו עבור חברת מורת’ פייס בפרויקט מסחרי בשם Rewind Nature שנעשה בשיתוף חברות האופנה דה נורת׳ פייס וחברת REI האקולוגית להשקת קולקציית וינטג׳ שעשויה מחומרים ממוחזרים. תעשיית האופנה היא אחת התעשיות המזהמות בעולם והרעיון של השניים היה להביא לקדמת הבמה את האנשים שעובדים לקידום הקיימות באופנה, ושעוזרים להחזיר את הטבע. ברק וכהן לא כתבו את הסדרה (ששודרה בערוץ נשיונל ג’אוגרפיק) אבל הם אלה שהביאו את הרעיון לפלטפורמה, את הקונספט והם גם אלה שנתנו לה את השם. ברק התחיל את הקריירה שלו במקאן ובשנים האחרונות הוא סמנכ"ל קריאייטיב פרילאנס בלוס אנג׳לס, בחברות כמו דיסני, מקאן ניו יורק, סאצ׳י&סאצ׳י, דויטש אל איי, אולפני יוניברסל ועוד. כהן הוא הבעלים של סוכנות קריאיטיב המתמחה במתן שירותים באנגלית, עבור מותגים הפונים לשוק הבינלאומי. בין לקוחות הסוכנות נמנות ענקית הגיימינג פלייטיקה, רד בול, סימילארווב ועוד. השניים משתפים פעולה בשנים האחרונות בחו"ל.

ענת ביין-לובוביץ

חדשות טובות

על רקע המשבר, חברו קבוצת זאפ וחברת בלוסטון, לשפים שונים בהם חיים כהן, ויחד יקימו מתחם תוכן בשם טעם IL, שייתן במה למאות מסעדות בארץ קטנות כגדולות, מה שיאפשר להן חשיפה למיליוני גולשים רעבים. 

■■■

עיריית ת"א ויחידת הצעירים בעיר פתחו תוכנית סיוע להתמודדות כלכלית, רגשית ונפשית בזמן משבר. התוכנית, שפונה לבני 18-35 שמצבם נפגע, מציעה פגישות, הרצאות, סדנאות, קו חם, ומפגשי ייעוץ פרטניים.