היום בישיבת הממשלה: תכנון רמת טראמפ והארכת תוקף תקנות שעת חירום

הארכת תוקף תקנות החירום היא ל-45 יום, וזאת כדי להעביר את חוק הקורונה בכנסת בתקופה זו • עוד תוקם הבוקר ועדת שרים לענייני שב"כ, ותובא החלטה להעביר את האחריות על חוק נכי רדיפות הנאצים ממשרד האוצר אל המשרד לשוויון חברתי

ישיבת ממשלת האחדות / צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"
ישיבת ממשלת האחדות / צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"

ישיבת הממשלה שנקבעה להיום (א') תיערך במשרד החוץ, בשולחן המרובע רחב-הידיים המכיל את 34 שרי הממשלה ה-35.

בישיבת הממשלה יאושרו מינויי מספר רב של מנכ"לי משרדי ממשלה חדשים. קרן טרנר תאושר כמנכ"לית משרד האוצר; דוד יהלומי יאושר כמנכ"ל משרד איכות הסביבה; לירן אבישר בן חורין תאושר כמנכ"לית משרד התקשורת; שי-לי שפיגלמן תאושר כמנ"כלית משרד המדע; רז פרויליק יאושר כמנכ"ל משרד התרבות והספורט; פרופ׳ חזי לוי יאושר כמנכ"ל משרד הבריאות; יאיר פינס יאושר כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון; חגי רזניק יאושר כמנכ"ל המשרד לקידום קהילות, אם כי יצויין שאין כרגע משרד ממשלתי מן הסוג הזה והתהליך להקמתו עשוי להימשך זמן רב. מרדכי בניטה יאושר כמנכ"ל משרד המועצה להשכלה גבוהה, וגם שם אין עדיין משרד ממשלתי למעט איזכור המשרד בשמו.

בישיבת הממשלה יתבקשו השרים גם לאשר את הארכת תוקפן של תקנות שעת חירום בנושא הקורונה מעבר לתקופת 3 החודשים הקבועה בחוק. ההארכה הינה ל-45 יום, וזאת כדי להעביר את חוק הקורונה בכנסת בתקופה זו. טיוטת חוק הקורונה מוסיפה בלמים מסויימים לאופן ההתמודדות עם החלטות ממשלה בעידן הקורונה, לרבות הקביעה שהכרזה על מצב חירום קורונה אינה רק בידי ראש הממשלה אלא בידי ועדת שרים, ומאפשרת לכנסת לבטל את ההכרזה תוך 7 ימים.

עוד בישיבת הממשלה תובא החלטה להעביר את האחריות על חוק נכי רדיפות הנאצים, חוק הטבות ניצולי השואה וחוק נכי המלחמה בנאצים - ממשרד האוצר אל המשרד לשוויון חברתי. החלטות הממשלה על העברת תחומים אלה תיזקק לאישור הכנסת.

הבוקר גם תוקם ועדת שרים לענייני שב"כ, שהיא הוועדה המפקחת על כל החלטות אבטחות האישים של ראשי הממשלה, לרבות ההחלטה מן התקופה האחרונה לספק אבטחת אישים לבניהם הבוגרים של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, גם כאשר אלה אינם מתגוררים בבית ההורים.

הוועדה החדשה תורכב מראש הממשלה נתניהו כיו"ר הוועדה; השר אלי כהן; ראש הממשלה החליפי גנץ; השר לבטחון פנים אמיר אוחנה,;שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר התרבות והספורט חילי טרופר.

בישיבת הממשלה יידון גם נושא הקמת יישוב חדש ברמת הגולן, ׳רמת טראמפ׳, זאת בהמשך להחלטת הממשלה מלפני כשנה, כמה חודשים אחרי שהנשיא טראמפ הודיע שהוא מכיר באזור רמת הגולן כשטח ישראלי. בהצעה להחלטת הממשלה נקבע שמשרד הבינוי והשיכון יטפל בקידום תכנון רמת טראמפ בסמוך ליישוב קלע אלון. לשם קידום התכנון יקצה משרד האוצר 3 מיליון שקל מתקציב 2020, אם כי הסכום הנ"ל כפוף לאישור תקציב 2020 בכנסת - דבר האמור להתרחש עד לסוף חודש אוגוסט.

יצויין שלפני שנה קבעה הממשלה שלצורך התקדמות עם שלב א׳ של הקמת היישוב (תכנון והתחלת שיווק) יש צורך בסך של 28.5 מליון שקל, אולם כאמור כעת הממשלה מקצה לכך 3 מליון שקל, גם הם כפופים לאישור תקציב 2020.

עוד בישיבת הממשלה ידונו היום במצבה של העיר אילת,כאשר בטיוטת ההצעה להחלטת הממשלה מוצע להוסיף תקציב של 35 מליון שקל עד לסוף שנת 2022 שיוקצו ממשרד האוצר ומשרד התיירות. זאת במטרה להוביל מהלכים של אירועי חורף 2021 וקידום אטרקציות נוספות בעיר.