חשד להטיית מכרזים: שלושה ראשי מועצות ועובדי רשויות מקומיות נעצרו

16 חשודים נעצרו לחקירה באזהרה, ו-10 נוספים עוכבו, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות מס • עפ"י החשד, ראשי הרשויות הטו מכרזים לטובת רשת מכללות וצהרונים תמורות טובות הנאה

משרדי להב 433 בלוד / צילום: משטרת ישראל
משרדי להב 433 בלוד / צילום: משטרת ישראל

היום (ב') בשעות הבוקר נעצרו 16 חשודים לחקירה באזהרה, ועוכבו 10 נוספים, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות על-פי פקודת מס הכנסה. בין העצורים שלושה ראשי מועצות מקומיות בצפון ובדרום וכן עובדי ציבור נוספים ברשויות המקומיות. 

על-פי החשד, ראשי הרשויות הטו מכרזים לטובת רשת מכללות וצהרונים תמורות טובות הנאה.

לפי דוברות המשטרה, "מדובר בחקירה מורכבת ורחבת-היקף הנוגעת במספר רשויות מקומיות הפרוסות ברחבי הארץ, מתוך מטרה לחשוף עבירות, להגיע לחקר האמת ולחזק את שלטון החוק בדרגי השלטון המקומי. על-פי החשד, החשודים, כל אחד על-פי חלקו ותפקידו, פעלו לכאורה על-מנת לקדם מכרזים שבאחריות הרשויות המקומיות בתמורה ללקיחת טובות הנאה שוות-כסף, וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי".

החקירה מנוהלת על-ידי משטרת ישראל, בשיתוף פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. 

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את אחד החשודים, מסר: "למרשי אין כל קשר לחשדות. לטענתנו, אין ביכולתו להשפיע על שום מכרז, והוא אף מנע מעצמו כל פעילות מכל נושא בהסדר ניגוד העניינים, עליו הצהיר מראש. אני מאמין כי בהמשך הדרך יתברר כי לא היה כל בסיס למעצר שבוצע הבוקר".