חברת הטכנולוגיה וויביט ננו מגייסת כ-15.7 מיליון שקל באוסטרליה

Weebit Nano נסחרת לפי שווי שוק של כ-22 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-52 מיליון שקל, אך בעבר היא כבר נסחרה בשווי גבוה בהרבה

דדי פרלמוטר / צילום: ענבל מרמרי
דדי פרלמוטר / צילום: ענבל מרמרי

חברת הטכנולוגיה הישראלית Weebit Nano שנסחרת בבורסה האוסטרלית הודיעה היום על גיוס של 6.6 מיליון דולר אוסטרלי - כ-15.7 מיליון שקל - במסגרת הנפקה למשקיעים קיימים ומשקיעים חדשים.

וויביט ננו מנוהלת על-ידי המנכ"ל קובי חנוך, ויו"ר החברה הוא דדי פרלמוטר, לשעבר בכיר בחברת אינטל. וויביט עוסקת בתחום הזיכרונות הלא נדיפים, והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-22 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-52 מיליון שקל, אך בעבר היא כבר נסחרה בשווי גבוה בהרבה. החברה הפכה לציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי באוסטרליה ב-2016.

הגיוס הנוכחי מיועד בעיקר למימון סיום הפיתוח של מודולי הזיכרונות של החברה, אך גם לצרכים נוספים הכוללים פעילויות שיווק ומכירה, העברת הטכנולוגיה למפעל ייצור ועוד. הגיוס בוצע לפי מחיר של 28 סנט למניה, דיסקאונט של 21.1% על המחיר האחרון בו נסחרה. לפני הגיוס היו לחברה יתרות מזומנים בסך כ-2.4 מיליון דולר אוסטרלי.

"אנחנו מאוד מרוצים מהרמה הגבוהה של התמיכה שהראו לנו משקיעים חדשים וקיימים, שהובילה להגדלת הגיוס בזכות הביקושים", מסר המנכ"ל חנוך. הוא הוסיף שהשלמת הפיתוח והעברת הטכנולוגיה למפעל ייצור הן שתי אבני דרך בהן מתמקדת החברה בטווח הקרוב, ובמקביל היא תוכל להאיץ את פעילות הפיתוח ולפצות על הזמן שהפסידה בשל הסגרים שהוטלו על רקע מגפת הקורונה. "אנחנו מתקדמים לקראת הסכמים מסחריים ראשונים והשיחות עם לקוחות פוטנציאליים ממשיכות, בעיקר בסין שם אנו רואים עניין רב", הוסיף חנוך.