הממונה על השכר באוצר: לא לשלם שכר מלא למורי העל-יסודי

קובי בר-נתן מזהיר כי תשלום שכר מלא למורי העל-יסודי, שלא ילמדו תשעה ימים נוספים בחופש הגדול, הוא בלתי חוקי וייחשב לחריגת שכר

הממונה על השכר, קובי בר-נתן / צילום: רפי קוץ
הממונה על השכר, קובי בר-נתן / צילום: רפי קוץ

תשלום שכר מלא למורי העל-יסודי בתקופות הקורונה, שלא ילמדו בחופש הגדול, הוא בלתי חוקי וייחשב לחריגת שכר, כך מזהיר הערב הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן. על-פי בר-נתן אין הבדל בין מורי העל-יסודי למורי היסודי, שהסכימו ללמד תשעה ימים נוספים על חשבון החופש הגדול. החריג היחיד חל לגבי מורי כיתות יא' ו-יב' שהכינו תלמידים לבגרות. המשמעות היא כי תלמידי כיתות ז' עד י' זכאים לתשעה ימי לימוד נוספים - למרות שיו"ר ארגון המורים רן ארז לא הגיע להסכם כלשהו עם המדינה.

מכתבו של בר-נתן בא לגבות את הודעת משרד החינוך בנושא היום, בתגובה לעמדת ארגון המורים שמסרב לקבל את ההבנות שהושגו עם הסתדרות המורים בראשות יפה בן-דוד ב-1 לאפריל. לגרסת ארז התקופה שמפרוץ הקורונה ועד למוצאי חג הפסח (19 לאפריל) תיחשב למורים כעבודה מלאה לכל דבר ועניין, למרות שלא התקיימו לימודים בצורה מסודרת במהלכה.

בר-נתן שלח את המכתב למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'. מורי העל-יסודי מועסקים באמצעות השלטון המקומי אך בפועל שכרם משולם על-ידי המדינה והוא כפוף לפיקוח הממונה על השכר באוצר.