על רקע זינוק במכירות קמעונאיות במאי: וול סטריט ננעלה בעליות של כ-2%

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו במאי זינוק היסטורי של 17.7%, כפול מהצפוי • יו"ר הפד לקונגרס: "לא רוצים להתרוצץ כמו פיל בשוק האג"ח" • הנפט קפץ ב-3% • באירופה מדד דאקס זינק ב-3.3%; הניקיי היפני זינק ב-4.88%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

פאואל ממשיך לתדלק את השוק: מה עומד מאחורי תוכנית הרכישות החדשה. דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

23:00

על רקע זינוק היסטורי במכירות קמעונאיות בארה"ב, חדשות חיוביות על טיפול תרופתי לחולי קורונה מונשמים ותקוות לתמריצים נוספים שלחו את בורסות וול סטריט לעליות. מדד דאו ג'ונס עלה היום (ג') ב-2%, הנאסד"ק התחזק ב-1.8%, ומדד S&P 500 הוסיף 1.9%. יום המסחר נפתח עליות חדות של עד 3.3%, שנחלשו בהמשך על רקע דבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול בעדותו בקונגרס וחדשות על צעדי חירום בביג'ינג מחשש להתפרצות קורונה בבירה הסינית.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו זינוק היסטורי, כשעלו בחודש מאי ב-17.7%, כפול מהתחזיות.

21:00

בוול סטריט המסחר ממשיך להתנהל בעליות שערים, כשהמדדים המובילים עולים כעת ב-1.7%-2%.

עליות נרשמות גם בשוק הסחורות: הזהב למסירה באוגוסט עולה ב-0.6% למחיר של 1,737.8 דולר לאונקיה. נפט מסוג ברנט מתחזק ב-3% למחיר של 40.9 דולר לחבית ונפט מסוג WTI מטפס ב-3.2% למחיר של 38.3 דולר לחבית.

19:45

דברי פאוול והחדשות מבייג'ינג, שהעלתה את מצב החירום מרמה 2 לרמה 3 לאחר יותר מ-100 מקרי קורונה מאומתים בימים האחרונים, אומנם מיתנו מעט את העליות, אך לא עוצרים את וול סטריט. המדדים המובילים עולים בשעה זו בשיעור של 2%-2.5%.

בין המניות שמרכזות עניין:

מניות בואינג  וקטרפילר  מובילות את העליות בדאו עם עליות של מעל 5%.

מניית אפל  עולה ביותר מ-2%, לאחר שבנק סיטי העלה את מחיר היעד למניה ל-400 דולר, ההערכה הגבוהה ביותר בשוק.

המשקיעים חוזרים לחברות שנפגעו קשות מהקורונה ומניות חברות התעופה יונייטד , אמריקן  ודלתא  עולות ביותר מ-4%. חברות הקרוזים קרניבל , נורוויג'ן  ורויאל קריביאן  רושמות עליות של 3% עד 6%.

איליי לילי  מזנקת ב-18% לאחר שדיווחה כי תרופה לסרטן שד (Verzenio) עמדה ביעדי ניסוי שלב מתקדם.

יצרנית השבבים אנבידיה  מאבדת 1.6% לאחר הורדת המלצה מצד מורגן סטנלי מ"משקל יתר" ל"משקל שוק".

18:55

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים חדות, בעידוד הודעת הפד אמש על תוכנית רכישות האג"ח. עוד סייעו לאופטימיות, החדשות היום על מחקר ולפיו מינון נמוך של הסטרואיד הגנרי והזול דקסמתזון מפחית את הסיכון למוות בקרב חולי קורונה מונשמים.

בפרנקפורט מדד דאקס זינק ב-3.3%, בלונדון פוטסי 100 קפץ ב-3% ובפריז מדד קאק 40 התחזק ב-2.8%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-2.9%. העליות חצו את כל הבורסות והקיפו את כל המגזרים, בוהבלת מניות חברות הבנייה, עם זינוק של 4%.

18:15

על רקע עדותו של ג'רום פאוול בקונגרס נחלשות העליות בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.8%, נאסד"ק ב-1.5% ומדד S&P 500 מוסיף 1.7%.

יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב התייחס לתוכנית רכישות האג"ח ואמר כי "אנחנו לא רוצים להתרוצץ בשוק האג"ח כמו פיל". פאוול אמר כי "אם רמת הפעילות של השוק תשתפר, נהיה שמחים להאט ואף לעצור את הרכישות. אם זה יילך לכיוון השני, נגביר".

לצד תוכנית הרכישות של קרנות סל (ETF), הודיע אתמול הפד על התחלת רכישות אג"ח ישירות בשוק המשני בבורסות. הרכישות של אגרות חוב קונצרניות יתבססו על מדד המורכב מכל האג"ח בשוק המשני שהונפקו על ידי חברות אמריקאיות העומדות בדירוג מינימלי, פירעון מקסימלי של 5 שנים וקריטריונים אחרים נוספים, כך לפי הודעת הפד.

17:10

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול מזהיר כי ישנה "אי ודאות משמעותית" בנוגע לקצב ההתאוששות של כלכלת ארה"ב והוסיף כי בסיכון מיוחד נמצאים עסקים קטנים, וקבוצת מיעוטים בעלי הכנסה נמוכה. ביום הראשון של עדותו החצי שנתית בפני הקונגרס, אמר יו"ר הפד לוועדת הבנקאות של הסנאט כי בעוד שחלק מהאינדיקטורים מראים שיפור, ישנה עדיין דרך ארוכה עד שהכלכלה תשוב לאיתנה.

"רמות התפוקה והתעסוקה נמצאות הרבה מתחת לרמתן שלפני הקורונה ועדיין ישנה אי ודאות בנוגע לעיתוי ולעוצמה של ההתאוששות", אמר. לדבריו, "חלק ניכר מהאי ודאות הכלכלית נובע מאי ודאות בנוגע להתקדמות המחלה ולהשפעות של הצעדים להכלתה. עד שהציבור יהיה בטוח שהמחלה הוכלה, התאוששות מלאה היא לא סבירה".

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות חדות. מדד דאו ג'ונס מזנק ב-3.3%, מדד נאסד"ק קופץ ב-2.2% ומדד S&P 500 עולה ב-2.8%.

נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש מאי הראו קפיצה של 17.7%, החדה ביותר בהיסטוריה, כפולה מתחזיות הכלכלנים שעמדו על 8%. 

16:05

החוזים העתידיים צופים כי מדד דאו ג'ונס יפתח את המסחר בזינוק של כ-1,000 נקודות, לאחר הזינוק בנתוני המכירות בארה"ב במאי. הנשיא טראמפ צייץ כי צפוי "יום גדול לשוק המניות, ולמשרות!".

האופטימיות מתודלקת גם בידי דיווח בבלומברג ולפיו ממשל טראמפ מתכנן הצעה להשקעה בתשתיות בהיקף של טריליון דולר. לפי הדיווח, במקביל להשקעה של מרבית הסכום בתשתיות מסורתיות כגון כבישים וגשרים, ההצעה כוללת גם השקעה בתשתיות 5G ותשתיות פס רחב באזורים כפריים.

15:40

החוזים העתידיים על מדד דאו גו'נס קופצים ביותר מ-3%, לאחר שנתוני המכירות הקמעונאיות במאי הראו זינוק של 17.7%, הגידול החודשי החד ביותר בהיסטוריה, לעומת צפי של 8% בלבד.

המסחר בבורסות אירופה קיבל תמיכה נוספת לעליות החדות שנרשמו עוד קודם לכן ועתה נסחרים המדדים המובילים בעליות של 3%-3.5%.

בין המניות שמרכזות עניין בטרום מסחר בוול סטריט:

מקדונלדס דיווחה על ירידה של 5% במכירות חנויות זהות בארה"ב במאי, ועל צניחה של 29.8% במכירות חנויות זהות ברחבי העולם בחודשיים הראשונים של הרבעון השני. בסיכום החודשים אפריל-מאי בארה"ב ירדו מכירות חנויות זהות בשיעור של 12%.

יו"ר נציבות הסחר של ארה"ב קורא לחקירה של חברת התקשורת טי. מובייל  לאחר תקלה שהשפיעה על לקוחות בכל רחבי המדינה למשך כ-12 שעות. כמו כן, סופטבנק שוקלת למכור את החזקתה בחברה כדי לגייס מזומן ולצמצם את החוב. סופטבנק מחזיקה כ-25% בטי. מובייל וחברת התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום מחזיקה כ-44%.

איליי לילי  הודיעה כי הטיפול הנסיוני שלה בסרטן שד Verzenio עמד ביעדי ניסוי שלב מתקדם.

חברת הייעוץ ISS ממליצה לבעלי מניות טסלה להצביע נגד בחירתה מחדש של יו"רית הדירקטוריון רובין דנהולם באסיפה השנתית ביולי, בשל דאגות סביב הנהגתה.

האיחוד האירופי פתח בחקירת הגבלים עסקיים נגד אפל  בהקשר לחנות האפליקציות שלה ולאפליקציית התשלומים אפל פיי. עוד באפל, בנק סיטי העלה את מחיר היעד של מניית החברה ל-400 דולר, בין היתר בשל ההשקה הקרובה של טכנולוגיית 5G וגידול חד במגזר המחשוב הלביש.

13:10

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה ומדדי המניות המובילים מתקדמים ב-2.2%-2.8%. גם המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות של 1%-1.5%. הזהב מתחזק בכ-0.6% לרמה של 1,738 דולר לאונקיה. 

עיקר הגורמים שמספקים רוח גבית לשווקים: הממשל האמריקאי הודיע על תוכנית בהיקף טריליון דולר לפיתוח תשתיות. הפד הכריז אתמול על תוכנית רכישות אג"ח ספציפיות בשוק המשני של חברות אמריקאיות בדירוג מסוים ולטווח של 5 שנים. ממשל טראמפ התיר לחברות אמריקאיות לעבוד עם וואוי הסינית בנוגע לטכנולוגיה 5G - מה שהקפיץ את מניות הטלקום בסין הבוקר במסחר.

בהונג קונג שיעור האבטלה טיפס במאי לרמה הגבוהה ביותר מזה 15 שנה.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות חדות על רקע הנעילה החיובית אמש בניו יורק, שבאה בעקבות הרחבת התמיכה של הפדרל ריזרב בשווקים. מדד הדאקס הגרמני מזנק ב-2.3%, הקאק ב-2.2%, והפוטסי ב-2.1%.

מדד המחירים לצרכן בגרמניה ירד ב-0.1% בחודש מאי על רקע הירידה במחירי האנרגיה.

לפי דיווח ב"בלומברג", ממשל טראמפ מכין תוכנית להשקעה של טריליון דולר בתשתיות בארה"ב.

אתמול (ב') התיר ממשל טראמפ לחברות אמריקאיות לעבוד בשיתוף-פעולה עם חברת וואוי הסינית בכל נודע לטכנולוגיה 5G.

07:15

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות נאות לאחר הנעילה החיובית אמש בניו יורק, וזאת בהמשך להרחבה של הפד את תוכנית הרכישות אג"ח והפעם רכישות של תאגידים אמריקאים בינלאומיים בודדים ישירות בשוק המשני, כלומר בבורסות.

מדד הניקיי מזנק ב-3.9%, הבורסה בהונג קונג קופצת ב-2.95%, שנחאי עולה בכ-1%.

לצד תוכנית הרכישות של קרנות סל (ETF), הודיע אתמול הפד כאמור על התחלת רכישות אג"ח ישירות בשוק המשני בבורסות. הרכישות של אגרות חוב קונצרניות יתבססו על מדד המורכב מכל האג"ח בשוק המשני שהונפקו על-ידי חברות אמריקאיות העומדות בדירוג מינימלי, פירעון מקסימלי של 5 שנים וקריטריונים אחרים נוספים, כך לפי הודעת הפד.

בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על המשך העליות ומזנקים ב-1.8%-1.3%.