ההצעה המשופרת של רשת: יפוטרו "רק" 100 עובדים מחברת החדשות

עפ"י תוכנית ההנהלה, יפוטרו 15 עיתונאים • בהודעת עדכון לאנשי החברה אישר ועד העובדים כי ההצעה מבטאת שיפור מסוים לעומת הדרישה הראשונית של רשת, אך היא עדיין רחוקה מלשמש ולו בסיס להסכמות בין הצדדים

אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13
אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13

הנהלת רשת 13 הניחה היום (ג') הצעת קיצוץ "משופרת" לעובדי חדשות 13, לפיה במקום קיצוץ של 35%, תקציב חברת החדשות יקוצץ ב-28%; ובמקום 130 עובדים, יפוטרו "רק" 100, שהם כ-30% מכוח-האדם של חברת החדשות. על-פי תוכנית ההנהלה, יפוטרו 15 עיתונאים.

בהודעת עדכון לאנשי החברה אישר ועד העובדים כי ההצעה מבטאת שיפור מסוים לעומת הדרישה הראשונית של רשת, אך היא עדיין רחוקה מלשמש ולו בסיס להסכמות בין הצדדים.

"מספר העובדים שמבקשת החברה לפטר משורותיה - כ-100 על-פי הודעתה העדכנית - עודנו בלתי נתפס ויגרום בוודאות נזק בלתי הפיך ליכולותיה העיתונאיות והטלוויזיוניות - לא נסכים לכך בשום פנים ואופן", נכתב בהודעת הוועד.

עוד עדכן הוועד כי "בתשובה לעמדת ההנהלה, הצגנו שורה ארוכה של דרישות מטעם ועד העובדים - ובראשן עמדנו כמובן על צמצום משמעותי בהיקף הקיצוצים ועל תקופת חסינות מפני פיטורים נוספים, שתבטיח הגנה תעסוקתית לעובדים לשנים ארוכות".

בנוסף דורשים העובדים את החזרתן של רצועות האקטואליה שהוסטו משידורי חדשות 13 חזרה לחברת החדשות, "כגורם הכרחי לשימור מעמדה בערוץ 13 ולביצור החופש העיתונאי".

העובדים דורשים להציג תוכנית פיצויים מוגדלים לעובדים שייאלצו לעזוב, אם וככל שיושגו בעניין הבנות בהמשך הדרך.

עתה מבקשים העובדים לראות האם ההצעה המשופרת היא תחילתו של משא-ומתן שממנו ניתן עוד לרדת משמעותית - או שמא זו הנקודה הסופית, מה שאומר מבחינת העובדים הסלמה נוספת בצעדים הארגוניים.

"בימים הקרובים ניווכח אם לרשת יש רצון להתקדם בסוגיות שבמחלוקת", נכתב בהודעת העדכון לעובדים, "כפי שנראה לנו כי החלה לעשות ביממה האחרונה, או שבכוונתה להמשיך במשיכת הזמן לקראת המועד שקבעה לביצוע הקיצוץ ביולי".

נזכיר כי ב-5 ביולי תפקע ההגנה מפיטורים שניתנה לעובדים, תחילה במסגרת ההסכם הקיבוצי ובהמשך על-פי סיכומי הפסקת האש שבין ההנהלה לוועד.

"לא נהסס להגיב בהתאם להתפתחויות, גם בהתראה קצרה מאוד, ולצד זאת נמשיך בפגישות המשא-ומתן שכבר נקבעו לשבוע הקרוב. אנא היערכו לאפשרות של אסיפת עובדים כללית בימים הקרובים", נכתב בהודעת הוועד.