משרד הביטחון ירכוש מעשות אשקלון ממסרות ורכיבים לטנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר ב-190 מיליון שקל

זוהי סדרת ההזמנות השנייה שמוציא משרד הביטחון מתחילת השנה למפעל, המעסיק כ-450 עובדים וכ-300 ספקים מאזור אשקלון והיישובים הסובבים

חברת עשות אשקלון  קיבלה ממשרד הביטחון הזמנות בהיקף כולל של כ-190 מיליון שקל לייצור ממסרות, מתלים והינעים לטנקי המרכבה ונגמש"י הנמר. עשות תספק את ההזמנות עד יוני 2024, בכפוף לנסיבות שבכללן מגבלות תקציב הביטחון. לפי הדיווח של עשות לבורסה, רמת הרווחיות הצפויה בגין העסקה היא בשיעורים מקובלים בעסקאות דומות שמבצעת עשות בתחום המוצרים הצבאיים.

עשות אשקלון מייצרות רכיבים שונים לשימושים צבאיים ואזרחיים. החברה נסחרת בבורסה בשווי 251 מיליון שקל. בעלת השליטה בחברה היא אלביט מערכות , שנסחרת בשווי 6.3 מיליארד דולר, ומחזיקה ב-85% ממניות עשות. לאחרונה ניסתה אלביט לרכוש את החזקות הציבור בעשות אך הצעת רכש שהגישה לא התקבלה. אלביט הפכה לבעלת השליטה בעשות אשקלון כשקיבלה אותה כחלק מרכישת תעש מידי המדינה בסוף 2018.

בהודעה שפרסמה היום אלביט בגין ההזמנות נכתב כי זוהי סדרת ההזמנות השנייה שמוציא משרד הביטחון מתחילת השנה למפעל, המעסיק כ-450 עובדים וכ-300 ספקים מאזור אשקלון והיישובים הסובבים, וכי מדובר בחיזוק לתעסוקה בדרום. עוד ציינה אלביט כי היקף הרכש מהמפעל בשנת 2020 נאמד בלמעלה מ-300 מיליון ש"ח.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, מסר כי ״העיר אשקלון חשובה לנו מאד וכך גם תושביה שהפכו להיות חלק מהחזית האזרחית. הפעולה של מנהל הרכש להגדלת ההזמנות והפעילות הכלכלית-תעשייתית שם, היא עוד אבן ועוגן בהגשמת החזון למימוש ההזדמנויות בפעילות התקציבית-כלכלית של המשרד בכדי לחזק את החזית האזרחית. כל זאת, תוך עידוד הרכישה מתוצרת ישראלית שיש לה חשיבות ייחודית בתקופה הנוכחית״.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "רצף ההזמנות למפעל עשות אשקלון נועד להבטיח אספקה של רכיבים לפרויקט המרכבה והנמר. ההזמנה החדשה היא חלק ממדיניות משרד הביטחון להעדיף ייצור ישראלי, לחזק את הפריפריה וכן לייצר רשת ביטחון כלכלית למפעל, שמהווה עוגן תעסוקתי לעיר אשקלון והסביבה".