סבב גיוס גדול לחברת הפינטק פאגאיה: גייסה 102 מיליון דולר

פאגאיה, שמנהלת השקעות בעולמות החוב האמריקאי, הגיעה לסכום מנוהל של 2 מיליארד דולר • החברה משתמשת בניתוח דאטה ובבינה מלאכותית כדי לבצע חיתום וניהול סיכונים בצורה טובה יותר • קרן העושר של סינגפור הובילה את הגיוס בחברה

מייסדי פאגאיה: אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי
מייסדי פאגאיה: אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי

חברת הפינטק פאגאיה גייסה 102 מיליון דולר בסבב גיוס אותו הובילה קרן העושר של ממשלת סינגפור. פאגאיה, שמתמחה בניהול השקעות אלטרנטיביות באמצעות טכנולוגיה, גייסה בסך הכל 146 מיליון דולר מאז שהוקמה ב-2015. סבב הגיוס הקודם שלה נערך באפריל 2019.

פאגאיה הוקמה על ידי היזמים גל קרובינר, יהב יולזרי ואביטל פרדו וכיום מנהלת החברה 2 מיליארד דולר באפיקי חוב שונים בארה"ב. בחברה ציינו כי בדצמבר 2019 הם ניהלו סכום של מיליארד דולר, ובאפריל 2019 עמד הסכום המנוהל על 500 מיליון דולר. עוד הוסיפו כי ההכנסות שלהם מורכבות מדמי ניהול שנתיים של 1%-2% מהכסף שהם מנהלים, כלומר 20-40 מיליון דולר על היקף הסכום המנוהל כיום. בחברה לא חושפים את ההכנסות המדויקות.

בחברה מתמקדים בהשקעות בעולמות החוב בשוק האמריקאי, והם מסבירים כי זהו שוק ענק ורווי בדאטה, למשל מאגרי מידע על לווים והלוואות בשלל תחומים - אשראי לרכב, אשראי צרכנים ועוד. בימים אלו מפתחים בפאגאיה מוצרים הרלוונטיים לנדל"ן ולמשכנתאות.

צוות ניהול ההשקעות של החברה מונה מעל ל-100 מדעני נתונים ומומחי בינה מלאכותית אשר מתמחים בשימוש בטכנולוגיות למידת מכונה ומבצעים תהליך מעמיק של ניהול סיכונים בתחום ההשקעות. בחברה מסבירים כי הצוות הזה מנתח מאות מיליונים של פרמטרים כולל מידע מקרו כלכלי ומידע על תנאי השוק כחלק מתהליך החיתום וניהול הסיכונים. כך ניתן לחסוך כסף על השקעות לא טובות ולייצר יתרון תחרותי בהשוואה לגופים משקיעים אחרים.

מייסד ומנכ"ל החברה, גל קרובינר, ציין כי החברה רוצה להשתמש בכסף להרחיב את מספר החוקרים ואנשי התוכנה שלה וכן סיפק הצהרה: "השילוב של שותפות עם גופי ההשקעות הגדולים בעולם וצוותי טכנולוגיות העלית הקיימים בארץ עתידים להפוך את פאגאיה לאחד מגופי ההשקעות הגדולים והמתקדמים בעולם".

בין לקוחות החברה ניתן למנות קרנות עושר ריבוניות, בנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה ומשקיעים פרטיים עשירים. הבחירה של קרן העושר של סינגפור להשקיע בחברה נובעת ככל הנראה מהרצון שלה להתקרב לחברה ולהיות חשופה לפתרונות החדשים שהיא מפתחת. בפאגאיה ציינו כי הם חתמו באחרונה על הסכמי ניהול נוספים בהיקף של 250 מיליון דולר, וכי הצליחו לשמור על ביצועים גבוהים מול התעשייה גם בתקופת משבר הקורונה. בפאגאיה מציינים כי החברה רווחית.

יוסי דורי, מנכ"ל כ.נ.ף ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין כי "ההשקעה בפאגאיה היא דוגמה מצוינת לחיבור מוצלח בין גופים מוסדיים לחברות טכנולוגיה, אשר שמו להם למטרה להשקיע בתחומי הפינטק והחדשנות". קובי שלום, מנכ"ל פועלים שוקי הון, מסר כי הם "רואים בפאגאיה מובילת שוק, בעלת יתרון תחרותי, טכנולוגי ותפעולי עם ניהול מצוין". בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים, בהם ויולה ונצ'רס, קרן ההון סיכון OAK HC\FT, חברת כלל ביטוח, והארווי גולוב, מנכ"ל ויו"ר אמריקן אקספרס לשעבר.