אל על מאריכה את הפסקה הטיסות שלה עד ל-31 ביולי

המשמעות היא שגם אל על מבינה שב-1 באוגוסט, התאריך שהשמיע אתמול רה"מ במסגרת ביקורו של ראש ממשלת יוון בישראל - לא צפוי שינוי שלפיו אכן יפתחו השמים • אל על תמשיך בטיסות המטען שהיא מפעילה ובטיסות נקודתיות להשבת ישראלים ליעדים שונים

מטוס של אל על ממריא משדה התעופה / צילום: יואב יערי
מטוס של אל על ממריא משדה התעופה / צילום: יואב יערי

אל על  מאריכה את השהיית הטיסות שלה עד ל-31 ביולי, כך מודיעה החברה לבורסה. עובדי החברה קיבלו לפני כשבוע הודעה כי הם יישארו בחל"ת עד ל-31 ביולי, מדובר בכ-90% מעובדי החברה.

המשמעות היא שגם אל על מבינה שב-1 באוגוסט, התאריך שהשמיע אתמול רה"מ במסגרת ביקורו של ראש ממשלת יוון בישראל - לא צפוי שינוי שלפיו אכן יפתחו השמים.

בהודעה לבורסה מציינת אל על כי כל עוד קיימת חובת הבידוד לנכנסים לישראל וכל עוד ההנחיות לא מאפשרות לזרים להיכנס לישראל, היא מאריכה את ההפסקה הזמנית בטיסות, הפסקה אשר קיימת מאז חודש מרץ.

אל על תמשיך בטיסות המטען שהיא מפעילה ובטיסות נקודתיות להשבת ישראלים ליעדים שונים.

המשמעות של הארכת הפסקת הטיסות היא שמי שהזמין דרך אל על טיסות לקיץ אמור לקבל את כספו חזרה, כך על פי חוק. אותם נוסעים יצטרפו לאלה שממתינים להחזר כספי על טיסות שבוטלו בימי המשבר ולהיקף כולל של יותר ממיליארד שקל שמחזיקה אל על בקופתה, סכום שהיא מבטיחה להחזיר אם וכאשר היא תקבל סיוע.

אל על מצויה במו"מ מול הבנקים וגופים אחרים בכדי לקבל הלוואה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור 82.5%. אם המסלול הזה לא יצלח אל אל תצטרך לשקול האם לקבל את מתווה האוצר המציע סיוע בתמורה להלאמה: הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור 75% והתחייבות המדינה לרכוש מניות בהיקף של 150 מיליון דולר, במידה והציבור לא ירכוש. במצב כזה, המדינה דרך נאמן תהיה בעלת מניות בחברה.