שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה שלילית בבורסה בת"א; שיכון ובינוי איבדה יותר מחמישית מערכה תוך יומיים

קבוצת דלק התחזקה בכ-3.8% לאחר שמחזיקי האג"ח אישרו את ההסכם עם החברה • ירידות בבורסות אירופה ובמסחר בבורסות ניו יורק • עזריאלי עלתה ב-3%, בזק ב-3.16%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הסנטימנט השלילי מעבר לים.

מדד ת"א 35 איבד 0.8%, ת"א 90 ירד ב-0.18% ומדד הבנקים צנח ב-1.56%.

בסיכום שבועי: מדד ת"א-35 ירד השבוע ב-1.2%, ומתחילת השנה ירד ב-15.4%. מדד ת"א-90 ירד השבוע ב-1.6%, ומתחילת השנה ירד ב-8.9%.

שיכון ובינוי צנחה ב-8% ובכך השלימה נפילה של 23% בשני ימי המסחר האחרונים, וזאת בצל עזיבתו הצפויה של המנכ"ל אייל לפידות.

בזק ודלק עלו בכ-3%-4% כנגד המגמה. 

מחזור המסחר בשוק המניות, כולל הפקיעה השבועית, הסתכם ב-1.84 מיליארד שקל.

16:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, בדומה לסנטימנט בשוקי העולם. בוול סטריט המדדים מאבדים גובה לאחר שדרישות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף עלו מעבר לצפוי. 

בשוק המקומי, מדד ת"א 35 מאבד 0.65%, ת"א 90 משיל 0.35% ומדד הבנקים יורד ב-1.4%. 

שיכון ובינוי צונחת בעוד 7% בהמשך לנפילה החדה שנרשמה אתמול על רקע הצפי לפיטורי המנכ"ל אייל לפידות. 

בזק עולה ב-3.4%, אנרג'יקס מאבדת יותר מ-4%, דלק עולה בכ-3%, עזריאלי מטפסת בכ-2.6%.

מחזור המסחר בשוק המניות, כולל הפקיעה השבועית, מסתכם בשעה זו ב-1.35 מיליארד שקל.

13:40

נמשכות הירידות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-643 מיליון שקל. קבוצת דלק מתחזקת בכ-4% לאחר שמחזיקי האג"ח אישרו את ההסכם עם החברה.

מעיין מרום בק, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום דו"חות איירפורט סיטי ומותירה את ההמלצה למניה על "תשואת יתר", תוך שהיא קובעת את מחיר היעד על 54.1 שקל למניה, מחיר המשקף אפסייד של כ-20% ביחס למחיר השוק של המניה.

" התחזית שלנו לאירפורט סיטי לאחר משבר הקורונה מבוססת על ה-NOI אותו הציגה החברה ברבעון הרביעי של 2019, ומבחינה בין נכסי משרדים לנכסי מסחר, כאשר להערכתנו בעקבות משבר הקורונה כלל הנכסים צפויים להיפגע בשנת 2020 עקב ההאטה במשק, אולם נכסי המסחר צפויים להיפגע משמעותית יותר מנכסי המשרדים. בנוסף, לחברה 4 פרויקטים בייזום וכן 4 פרויקטי ייזום למלונאות, אולם מטעמי שמרנות, אנו כוללים דיסקאונט של 30% ביחס לשווי הקרקעות והפרויקטים שבייזום ביחס לשווי בספרים", היא כותבת. 

11:10

ירידות קלות בבורסה בתל אביב, לצד ירידות בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק.

בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.2% סביב 3.45 שקלים והאירו מאבד כ-0.3% ונסחר סביב 3.87 שקלים. 

עליות בולטות נרשמות במניות מגדלי תיכון , קבוצת דלק  ובבילון. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח בירידות קלות במדדי המניות המובילים. מניית שיכון ובינוי ממשיכה לרדת, ולצידה יורדות גם מניות פריגו, אנרג'יקס  וקמהדע. 

בנק לאומי מעדכן כלפי מטה את תחזיות הצמיחה של ישראל לשנת 2020, בין היתר על רקע העלייה בתחלואה בקורונה בארץ ובעולם. בסקירת המאקרו השבועית כותבים הכלכלן הראשי ד"ר גיל בפמן, ראש ענף כלכלה איל רז והכלכלן אלון קול קרייז כי "ניתוח פעילות סחר החוץ (יצוא ויבוא סחורות), לצד הערכות באשר לפעילות בתחום יצוא ויבוא השירותים, משתקפת בהערכותינו באשר לירידה הצפויה השנה, הן ביבוא והן ביצוא הסחורות והשירותים, בעיקר על רקע הצמצום החד הצפוי בביקוש העולמי של שותפות הסחר המרכזיות של ישראל אשר עד כה נראה כי נפגעו, ברובן, יותר מישראל. בנוסף, הירידה החדה ביבוא מוצרי השקעה מרמזת על הצפוי גם בתחום ההשקעות בענפי המשק, אשר צפויות להיפגע באופן משמעותי , על רקע אי הוודאות הרבה המביאה לסיכון גובר. זאת, למרות הרמה הנמוכה של הריבית במשק (הריבית הריאלית שלילית, הן לטווח קצר והן לטווח הארוך), אשר היתה אמורה לעודד ולהגביר השקעות".

"על רקע נתונים אלה ואחרים, וכן לנוכח הערכת מצב מחודשת לנוכח העלייה במספר הנדבקים בקורונה בישראל ובמדינות אחרות בעולם, והצפוי בעקבות כך, עדכנו את תחזיתנו לצמיחת המשק בשנת 2020 כלפי מטה, בהשוואה לתחזית קודמת וכעת אנו מעריכים כי צפויה צמיחה שלילית של כ-4% השנה, כאשר בסקטור העסקי, הצמיחה השלילית עלולה להיות בסדר גודל של כמינוס 7% . התגברות התחלואה בשבועות האחרונים עלולה לעכב את ההתאוששות של חלק מענפי המשק ולכן קיבלה ביטוי בהערכתנו למצב הסקטור העסקי". תחזית הצמיחה העדכנית של בנק ישראל (נכון לסוף מאי) עמדה על צמיחה שלילית של כ-4.5%.

07:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות.

בוול סטריט הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת ובבורסות אסיה היום נרשמות ירידות קלות בטוקיו והונג קונג ואילו בשנחאי יציבות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק נרשמות ירידות של כ-0.5%. 

מניות פריגו , טאואר, אורמת ואודיוקודס צפויות לאבד גובה לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים של 1%-2%. 

שיכון ובינוי , שצנחה אתמול בכ-17% במחזור ענק על רקע הפיטורין הצפויים של המנכ"ל אייל לפידות, צפויה להמשיך לרכז עניין. 

אל על  מאריכה את השהיית הטיסות שלה עד ל31 ביולי, כך מודיעה החברה לבורסה. עובדי החברה קיבלו לפני כשבוע הודעה כי הם יישארו בחל"ת עד ל-31 ביולי, מדובר בכ-90% מעובדי החברה. המשמעות היא שגם אל על מבינה שב-1 באוגוסט, התאריך שהשמיע אתמול רה"מ במסגרת ביקורו של ראש ממשלת יוון בישראל - לא צפוי שינוי שלפיו אכן יפתחו השמים.

אתמול בתל אביב ננעל יום המסחר בבורסה במגמה שלילית, כשמדד ת"א 125 רשם ירידה של כ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.42 מיליארד שקל.