הקרב בין ועד חדשות 13 להנהלה עולה שלב: היום תכונס אסיפת עובדים

העובדים זומנו לאסיפת הסברה שתתקיים בצהריים, במהלכה יוחלט על צעדי ההמשך • מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו הבהיר אמש כי אסיפת עובדים שאינה מתואמת ואינה מאושרת מראש ע"י ההנהלה נחשבת לשביתה; הוועד בתגובה: "ניסיון שקוף להפחיד את כולנו"

ישראל טוויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: סיון פרג'
ישראל טוויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: סיון פרג'

הקרב בין ועד עובדי חדשות 13 לבין חברי ההנהלה עלה בסוף השבוע שלב, סביב כוונת הוועד לכנס היום (א') אסיפת עובדים, במהלכה יבקשו לקבל החלטה בנוגע לצעדי ההמשך של העובדים, לאחר מה שנתפס בעיניהם כישלון המשא-ומתן על תוכנית הקיצוצים.

"המשא-ומתן שאנו מנהלים מול הנהלת החברה אומנם מתקיים", כתב הוועד לעובדים, "אולם אנו חשים שהוא מתנהל בעצלתיים, וכל זאת כאשר השעון ממשיך לתקתק במהירות לעבר תום תקופת החסינות מפיטורים".

העובדים התבקשו להגיע לאסיפת הסברה שתתקיים בשעות הצהריים המוקדמות: "נדגיש כי מדובר באסיפה דרמטית שבה נצטרך לקבל החלטות הרות-גורל למאבקינו - החלטות שמעולם לא נדרשנו לקבל, גם במשברים הכי קשים שפקדו את החברה במרוצת השנים".

עוד מסר הוועד לעובדים כי אי-אפשר להפריז בחשיבות ההשתתפות באסיפה. "ההחלטות והצעדים שיתקבלו אינם קלים, ולכן ראוי שיישמעו ויישקלו מגוון דעות מקרב העובדים בטרם נוציאם לפועל", נכתב. 

הוועד הסביר כי השתתפות באסיפות הסברה של נציגות העובדים בשעות העבודה הן צעד ארגוני חוקי, וכי אסור לאיים בסנקציות נגד עובדים הנוטלים בהם חלק.

במוצאי שבת קיבלו העובדים הודעה נוספת, והפעם ממנכ"ל חברת חדשות 13 ישראל טוויטו, שהודיע לעובדים כי הודעת ועד העובדים מהווה הטעיה ומתן מידע שקרי ולא נכון. "קיום עתידה של חברת החדשות הוא בנפשי, ואנחנו עושים הכול כדי להמשיך ולשמור על האיכויות המקצועיות שלה גם אחרי הקיצוץ", כתב טוויטו. 

לטענתו, המשא-ומתן עם ועד העובדים ובמקביל עם הנהלת רשת נמשך, "ואני מאמין ומקווה שאם יינתן לנו זמן העבודה הנדרש והשקט לביצוע הליך הקיצוץ, נוכל לצמצם עוד את הקיצוץ בדרכים שונות".

טוויטו הבהיר כי אסיפת עובדים שאינה מתואמת ואינה מאושרת מראש על-ידי ההנהלה היא שביתה, וכי כל הנוטל בה חלק נוטל חלק בשביתה, על כל המשתמע מצעד שכזה -לרבות השעיית יחסי העבודה ואובדן הזכות לשכר הרגיל והמוסכם.

דקות ספורות לאחר הודעת טוויטו קיבלו העובדים הודעה נוספת, הפעם שוב מוועד העובדים . "הצטערנו ואף חשנו נבוכים למקרא המייל הכוחני של מנכ"ל חברת החדשות, הרצוף השמצות חסרות בסיס, בניסיון שקוף להפחיד את כולנו", נכתב בהודעה.

הוועד טען כי אסיפת עובדים היא פעולה ארגונית לגיטימית ואף צפויה למדי, והבהיר כי האירוע נקבע במכוון לשעה שאין בה כדי לשבש את ליבת הפעילות של החברה.

לטענת הוועד, "הנהלת רשת אחוזת אימה מהאפשרות שהעובדים יגלו התנגדות ממשית לקיצוץ ההרסני שהיא מתכננת, וכך יש להבין גם את הניסיון הנפסד להלך אימים על המשתתפים באסיפה החשובה. לא ניכנע לדורסנות הזו".

עוד טען הוועד כי "הבהלה בהנהלה מפני הצלחת האסיפה, הן כמפגן כוח חשוב של העובדים והן כפלטפורמה לקבלת החלטות משמעותיות להמשך, רק מדגישה את החשיבות שבעצם קיומה: שבועיים לפני המועד שבו יישלחו מכתבי השימוע, אנחנו מבקשים להחריף את המאבק כדי להציל את חדשות 13 ואת מקומות העבודה שלנו".