מבקר המדינה לא יבדוק את נסיבות מינויו של מנדלבליט ליועמ"ש

המבקר מתניהו אנגלמן הודיע על כך בתגובה לפנייה בנושא של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד • ציין כי סוגיית מינויו של אביחי מנדלבליט ליועמ"ש נידונה לעומק בעתירה שהוגשה לבג"ץ ב-2016 והוכרעה על-ידו

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא יפתח בבדיקה בנוגע לנסיבות מינויו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. המבקר הודיע על כך היום (א') בתגובה לפנייה בנושא של חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד). 

במכתב ששלח ראש מטה מבקר המדינה, עו"ד עדן ביזמן, לח"כ קרעי, הוא פירט את הטעמים להחלטת המבקר, ובהם העובדה כי סוגיית מינויו של מנדלבליט ליועמ"ש נידונה לעומק בעתירה שהוגשה לבג"ץ ב-2016 והוכרעה על-ידו.

לדברי המבקר, "היות שכך, מבקר המדינה כפוף להחלטות ולכללים היוצאים מבית המשפט העליון, והוא אינו מהווה ערכאת ערעור על החלטות בית המשפט".

באשר לטענות שהועלו בדבר התנהלותו של היועמ"ש מנדלבליט מול פרקליט המדינה דאז, עו"ד שי ניצן, צוין במכתב המבקר כי "בחוק נציבות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות קבע המחוקק כי מבקר המדינה יעסוק בביקורת מערכתית, ולא פרטנית, בעניין פעילות מייצגי המדינה בערכאות, ובהם היועמ"ש".

במילים אחרות, לדברי המבקר, הסמכות לבדוק תלונות פרטניות מעין אלה נגד היועמ"ש היא אינה בסמכותו אלא נמצאת בידי נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן.