עמותת "סיכוי" למנכ"ל רשת 13: גנה פומבית את התבטאויות אברי גלעד נגד ערבים

הבוקר אמר גלעד בתוכניתו "העולם הבוקר" ברשת 13 כי "המצב הקבוע של הערבים הוא זעם" • בעקבות זאת, עמותת "סיכוי", שעוסקת בקידום שוויון בין ערבים ליהודים, פנתה למנכ"ל רשת 13 אבי בן טל בדרישה לגנות באופן פומבי את האמירות

אברי גלעד / צילום: איל יצהר
אברי גלעד / צילום: איל יצהר

עמותת "סיכוי", שעוסקת בקידום שוויון בין ערבים ליהודים, פנתה למנכ"ל רשת 13 אבי בן טל בדרישה לגנות באופן פומבי את האמירות בהן תיאר הבוקר המגיש אברי גלעדי את הערבים ולנקוט נגדו צעדים.

הבוקר (ב') אמר גלעד בתוכניתו "העולם הבוקר" ברשת 13 כי "המצב הקבוע של הערבים הוא זעם, ולא סתם יש כל פעם יום זעם. תמיד כעס. אין בפלטה בארגז הצבעים הרגשי שום דבר אחר חוץ מזעם וכעס".

דבריו של גלעד עוררו סערה ברשתות החברתיות, ועל כך מסר גלעד באמצעות דוברות רשת כי "ההתבטאות הייתה בהקשר לתגובת הירדנים לתוכנית הסיפוח. לא התכוונתי לערביי ישראל, ובוודאי שלא התכוונתי להכליל, ואני מתנצל אם לא הובנתי כראוי". 

בעמותת "סיכוי" לא מתרשמים מתגובתו של גלעד. לדברי העמותה בפנייה למנכ"ל רשת, "ההתנצלות הלאקונית ברשתות החברתיות לא מחליפה אמירה ציבורית ברורה וחד-משמעית נגד הגזענות וההסתה מטעמך ומטעם הערוץ כמעסקיו. בפעמים הקודמות שגלעד התבטא כך, שתקתם, והוא המשיך בשלו - הפעם ראוי שגם קולך כמנהל הערוץ יישמע". 

עוד כתבה העמותה לבן טל: "אנו פונים אליך בבקשה לנקוט צעדים בעקבות האמירה החמורה של גלעד הבוקר - שאינה ראשונה מסוגה או חד-פעמית, והיו רבות לפניה - ולפרסם באופן פומבי עמדה ברורה שלך ושל הערוץ שאתה עומד בראשו בנוגע לדבריו ולהתנהלותו.

"אנו סבורים כי הגיע הזמן שאתה, בתור מנכ"ל הערוץ, תבהיר את עמדתך ותסביר לציבור הצופים האם אתה עומד מאחורי האמירות החוזרות האלה של אברי גלעד. האם גם ערוץ רשת מאמין כמוהו ש'לערבים יש רק זעם וכעס', ואם לא, מדוע אתם מאפשרים לו לשדר ברופן קבוע כל לבוקר ולהפיץ עמדות כאלה?". 

את המכתב שלחו עידן רינג וחולוד אדריס, מנהלים שותפים של המחלקה לחברה משותפת בעמותת סיכוי.

מרשת 13 נמסר כי "רשת מגנה מכל וכל כל מעשה או התבטאות גזענית. הבוקר הוזמן אברי גלעד לשיחת הבהרה בה התנצל כי לא הציג את דברים כהלכה. כשעה לאחר מכן העלה אברי פוסט אישי בו התנצל על הדברים כפי שנאמרו בתוכנית ודייק את כוונותיו".