בן אנד ג'ריס בדרך לעשות אנפרנד לפייסבוק? שוקלים חרם על הפרסום בה

"מה שהם עושים לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו", אמר מנכ"ל חברת הגלידות בנוגע למדיניות פרסום התכנים ברשת החברתית • חברות שונות מחרימות את פייסבוק בגלל "הכישלון שלה להפוך את הפלטפורמות שלה למקומות פחות עוינים"

מנכ"ל בן אנד ג'ריס מסר שמותג הגלידה שוקל להצטרף לחברות נוספות בהחרמת פרסום בפלטפורמות של פייסבוק, ובהפעלת לחצים על חברות מדיה להיות מעורבות יותר בנושאי אפליה גזעית ורפורמה חברתית.

פלטפורמות דיגיטליות גדולות רבות ניצבות בפני לחצים בנושא הטיפול בתכנים באתרים שלהן, שהתגברו בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד לפני כחודש, ודוגמאות נוספות של אלימות משטרתית.

ארגוני זכויות אזרח, כולל הליגה למניעת השמצה ו-NAACP, קראו בשבוע שעבר למפרסמים גדולים למשוך פרסום מפייסבוק בחודש יולי, כדי למחות על מה שהם מגדירים ככישלון שלה להפוך את הפלטפורמות השונות שלה "למקומות פחות עוינים".

"מה שהם עושים לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, נקודה", אמר מתיו מקארתי, מנכ"ל בן אנד ג'ריס, על המדיניות של פייסבוק בנוגע לתכנים "רעילים" בפלטפורמות שלה. "המציאות היא שכל מה שטוב לעסקים אבל לא טוב לערכים שלנו, הוא לא טוב". מקארתי דיבר אתמול ב"פסגת רשת CMO" של הוול סטריט ג'ורנל.

מקארתי אמר שפייסבוק היא רק פלטפורמה אחת, למרות גודלה, ושהוא יפעל לשינויים רחבים יותר: "מה שאנחנו רוצים הוא לנסות להפוך את עצמנו לצודקים בבן אנד ג'ריס - אנחנו תמיד שואפים לעשות את הדבר הנכון. ואנחנו דורשים שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר", הוא אמר. "לכן מבחינתי זה לא רק הצטרפות לחרם, מה שאנחנו בהחלט נשקול. זה עניין של איזה פעולות אנחנו רוצים לראות כדי שנוכל לשתף פעולה עם פרטנרים שרוצים לקדם את השינוי שאנחנו תומכים בו".

קרולין אברסון, סגנית נשיא בקבוצת העסקים הבינלאומיים בפייסבוק, מסרה בתגובה שהחברה תישאר ממוקדת בהסרת תכני שנאה מאתריה, והיא מצויה בשיחות עם ארגוני זכויות אזרח ומפרסמים על איך לעבוד יחד כדי להיות כוח למען מטרות טובות.

יוניליבר, חברת האם של בן אנד ג'ריס, ניסתה להשפיע על פייסבוק במהלך עשיית עסקים איתה, אך היא איננה שוקלת חרם כולל עליה, כך מסר לואיז די קומו, סגן נשיא החברה למדיה עולמית. "לעזוב אותם הוא לא הפתרון בשלב זה", הוא אמר. יוניליבר מתאימה באופן מתמשך את השקעותיה לטובת פלטפורמות שרושמות התקדמות ב"דירוג האחריות" שלה, הסביר די קומו.

דובר של בן אנד ג'ריס מסר שהגישה התאגידית של יוניליבר לא תשפיע על החלטות הפרסום של מותג הגלידה בפייסבוק. בן אנד ג'רי'ס היא חברה בת עצמאית שנקטה עמדות שונות מאלו של יוניליבר בעבר, הוא הבהיר.