משרד התקשורת מחייב מכירת אינטרנט במחיר אחיד בכל הארץ

כדי למנוע מצב שרק באזורי ביקוש ורבוי מפעילים תהיה תחרות על המחירים, החליט המשרד שכל מפעיל יחויב למכור שירותי אינטרנט במחיר אחיד בכל הארץ

פוסים סיבים אופטיים של חברת UNLIMITED / צילום: איל יצהר
פוסים סיבים אופטיים של חברת UNLIMITED / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת קיבל היום (ה') החלטה בדבר מחיר אחיד בשירותי אינטרנט מבוססי סיב אופטי. המטרה היא למנוע מצב שחלק מהשחקנים יוזילו מחירים באיזורי ביקוש ויעלו מחירים היכן שאין ביקוש.

אחת הסוגיות הרגישות לקראת האסדרה של פריסת הסיבים במדינת ישראל על ידי בזק היא סוגיית האוניברסליות והפערים בין הפריפריה למרכז. היות ובישראל מוסרת חובת הפריסה האוניברסלית מכל המפעילים, חושש המשרד שיקרה מצב שבו באזורים מסויימים שלא תהיה בהם תחרות ולא כל המפעילים יגיעו לשם עם סיבים אופטיים, יוכלו המפעילים להשתמש בפרקטיקות של מחירים שונים במקומות שונים. כך למשל עם מפעיל מסוים פורס סיבים באזור המרכז, ומציע מבצעים והנחות באותו אזור, הוא יהיה חייב להציע את אותם ההנחות בכל תשתיות האינטרנט שהוא מוכר ללא תלות בטכנולוגיה עצמה. כלומר המחיר ל-200 מגה בעפולה יהיה אותו המחיר ברעננה, כאשר לא משנה באיזו טכנולוגיה המפעיל משתמש והאם מדובר בסיב שלו או בסיב שהוא יקנה ממפעיל אחר.

ההחלטה באה לעולם ב-2018 עוד לפני שהיה ידוע שהמשרד יוותר לבזק ולהוט על חובת הפריסה האוניברסלית. המשרד קיבל בכך את טענת בזק שהיא חייבת לפרוס בפריפריה ותחת חובה אוניברסלית ולהציע מחירים אחידים בכל הארץ, בעוד מתחרותיה יכולות לשחק עם המחירים ככל שירצו. כך למשל אם בזק תיכנס לאזור של פרטנר וסלקום מספקות בו שירות, היא לא תוכל להוריד מחירים באותו אזור, בעוד הן נהנות מגמישות בקביעת המחירים היכן שירצו.

כאמור המשרד שם סוף לדבר הזה בהחלטה מהיום והיא נכנסת לתוקף מיידית.