חיסון מזהב: מחירי המתכת קרובים לשיא של מעל 7 שנים

על רקע התגברות החששות מהתפרצות שנייה של הקורונה, עולים מחירי המתכת הנחשבת לחוף מבטחים

זהב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
זהב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מחירי הזהב עלו השבוע אל כמעט שיא של שבע וחצי שנים, על רקע העלייה האחרונה במספר מקרי הקורונה בארה"ב, שהגדילה את הביקוש למתכת הנחשבת לחוף מבטחים.

החוזים למסירה בחודש יוני עלו השבוע עד ל-1,786.80 דולר לאונקיה בחטיבת קומקס של בורסת הסחורות בניו יורק, לרמתם הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2012. מתחילת השנה עלה מחיר הזהב בכ-16%, בהשראת האי ודאות הכלכלית שיצרה המגפה וציפיות להמשך ריביות אולטרה-נמוכות. ריביות נמוכות הופכות את הזהב, שאינו מניב תשואה רק על החזקה שלו, לאטרקטיבי יותר למשקיעים שמחפשים בדרך כלל ריבית.

הזהב ירד בתחילת החודש כאשר המשקיעים העדיפו אפיקים מסוכנים יותר בשוק ההון והתחזית הכלכלית נראתה משופרת. אבל סימנים חדשים להתפשטות קורונה במדינות מצפון קרוליינה עד טקסס הניבו גאות מחודשת במחיר המתכת. כמה מדינות בארה"ב ובעולם עוברות גל שני של מגפה, כאשר הן נפתחות מחדש לעסקים, וזהו חשש רציני עבור המשקיעים.

עוד חבילות תמריצים בדרך?

במקביל, חששות מחודשים מן המגפה מגבירים הימורים על עוד חבילות תמריצים והטבות מהבנקים המרכזיים בעולם ומהממשלות. כמה אנליסטים חוששים שכמויות כסף אדירות שמודפסות ומושקעות יפחתו את המטבעות העולמיים, וזהו שיקול נוסף לטובת השקעה בזהב.

"ההבראה החזקה שעליה הצביעו הנתונים הכלכליים האחרונים בארה"ב, נכנסה לסימן שאלה. לכן צפויות עוד קריאות לממשל ליישם עוד תמריצים כלכליים", כתבו אנליסטים בקומרצבנק.

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל ועוד בכירים בבנק המרכזי קוראים בשבועות האחרונים לממשל להוסיף תמריצים כלכליים לתמיכה במשק. גם הדולר נחלש השבוע, והפך את הזהב ונכסים נוספים שנקובים בדולרים לזולים יותר למשקיעים לא אמריקאים.

הסוחרים עוקבים גם אחרי מגמות בשוק הזהב הפיזי, על רקע שיבושים והפרעות בנתיבי הספנות שמעבירים את הזהב ברחבי העולם, שייקרו את המחירים מוקדם יותר השנה. כתוצאה מהמהומה, הסוחרים מעבירים כמויות שיא של זהב פיזי לכספות שהן בפיקוח חטיבת קומקס של בורסת הסחורות בניו יורק.