ראשונים לחתום: נחתם הסכם הבראה באל על מול סקטור הדיילים

סקטור הדיילים הוא הראשון לחתום על הסכם שישקף קיצוץ של מאות עובדים וקיצוץ בתנאי העסקה •  לפי ההסכם, יצומצם מספר המשרות של הדיילים הזמניים, הקבועים ומנהלי השירות בטיסות

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

נחתם הסכם הבראה בסקטור הדיילים של אל על - בדרך לסיוע בכל מתווה שלא יהיה, מחויבת אל על להציג למשרד האוצר הסכמים קיבוציים חתומים עם סקטורים העובדים שלה המחולקים לארבעה ועדים. סקטור הדיילים הוא הראשון לחתום על הסכם שישקף קיצוץ של מאות עובדים וקיצוץ בתנאי העסקה.

תוקף ההסכם יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על. לפי ההסכם, יצומצם מספר המשרות של הדיילים הזמניים, הקבועים ומנהלי השירות בטיסות. בסקטור הדיילים מועסקים כיום 1,400 עובדים מתוכם יצומצמו לפי הערכות מאות משרות. באל על מועסקים כ-6,300 עובדים. לפי תכנית ההתייעלות שהציגה אל על לאוצר היא תתייעל בכ-30%, לרבות במספר העובדים, הקווים וצי המטוסים. לפי הודעה של ההסתדרות וועד הדיילים, ההסכם ישקף עבור אל על התייעלות של כ-30 מיליון דולר בשנה.

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו"ר ועד הדיילים משה שרביט ונציגי הנהלת אל על ובראשם סמנכ"לית משאבי אנוש יהודית גריסרו. לצד צמצום כוח האדם בסקטור הזה סוכם כי כי ייערכו שינויים בתנאי אורחות החיים של עובדי הסקטור (אש"ל, תנאי אירוח במלונות ועוד).