אחרי הפיטורים וקיצור שעות הפעילות: איקאה מבטלת את מבצע הקיץ השנתי

בענקית הריהוט השבדית טוענים כי ביטול חודש המבצעים נובע מתוך "רצון למנוע התקהלות מוגברת בחנויות החברה" לצד "זמינות מוגבלת של מלאים" • בענף מעריכים כי בחברה רוצים לצמצם את גובה ההנחות כדי לפצות על מכירות שאבדו במרץ-אפריל

איקאה בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
איקאה בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

איקאה ישראל מבטלת את מבצע הקיץ השנתי המסורתי שלה. אחרי ההודעה של פיטורי מאות עובדים וקיצור שעות הפעילות בסניפיה, קמעונאית הריהוט השבדית מודיעה על ביטול חודש ההנחות השנתי שלה. לטענתה, הביטול נובע מתוך "רצון למנוע התקהלות מוגברת בחנויות החברה" לצד "זמינות מוגבלת של מלאים" .

האמנם? בשיא משבר הקורונה, בעוד שחנויות האופנה ומרכזי הקניות בישראל היו סגורות לפעילות, איקאה הייתה אחת הקמעונאיות הראשונות לפתוח את החנויות שלה, ותורי ענק ארוכים השתרכו מחוץ לסניפיה לאורך כל שעות היום, על אף שבאותם ימים נרשם שרב חריג. איקאה הקפידה להכניס קבוצות לחנויות שלה באופן מבוקר ומוגבל, וכעת לא לגמרי ברור הרצון שלה "למנוע התקהלות מוגברת בחנויות". בענף מעריכים כי ישנה סיבה נוספת לביטול חודש המבצעים המסורתי, והיא שמירה על הרווחיות שלה בצל השפעות משבר הקורונה שגרם לחברה, כמו לרבות אחרות, "לאבד" חודש של מכירות. אגב, ברשתות מתחרות כן ניתן למצוא בימים אלה מבצעים והנחות גבוהות יחסית.

כך או כך איקאה פירטה היום בהודעה לתקשורת כי היא בכל זאת "תציע הצעות מיוחדות" על מבחר מוצרים מכלל מחלקות החברה בסניפים השונים, וכי כמות המוצרים המוצעת בהנחה תהיה מצומצמת.