בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות חדות: מדד דאו ג'ונס קפץ בכ-2.3%, פייסבוק קפצה למרות חרם פרסום המודעות

מדד S&P 500 עלה ב-1.4% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-1.2% • עובדי אמזון פתחו בשביתה בת יומיים לאחר שעובדים נדבקו בקורונה • קים קרדשיאן תמכור 20% ממותג האיפור שלה לחברת קוטי תמורת 200 מיליון דולר • בואינג קפצה על רקע טיסת ניסוי במטוס 737 MAX

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט ננעל בעליות חדות, מה שמשאיר מאחור לעת עתה את הירידות של שישי והחשש משינוי כיוון בשוקים. מדד דאו ג'ונס זינק ב-2.3% בדחיפה של אפל  ובואינג , מדד S&P 500 עלה ב-1.4% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-1.2%.

פייסבוק עלתה ביותר מ-2% למרות חרם הפרסום ברשת החברתית. הערב מיקרוסופט ויצרנית הרכבים פורד הצטרפו לחרם, שזכה לביקורת כי החברות מנצלות את המצב המשברי לחסוך בהוצאות הפרסום.

חדשות טובות לסקטור השבבים. חברת מיקרון טכנולוג'י  פרסמה דוחות וסיפקה תחזית מעל לציפיות השוק, וזאת על אף משבר הקורונה. המניה קופצת בכ-4% לאחר המסחר.

22:00

אתר הסטרימינג טוויץ' (Twitch) של אמזון  המתמקד במשחקי מחשב, הקפיא את החשבון הרשמי של קמפיין הבחירות של טראמפ בטענה על "תוכן שנאה" המהווה הפרה של מדיניות האתר.

מיקרוסופט  ויצרנית הרכבים פורד מוטורס  הודיעו על עצירת הפרסום ברשתות החברתיות. המהלך מגיע בהמשך לחרם מודעות כנגד פייסבוק של יוניליבר, קוקה קולה, סטרבקס ועוד. 

20:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט מתנהל בעליות חדות, וזאת למרות העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארה"ב. מדד דאו ג'ונס מטפס בכ-2%, מדד S&P 500 עולה ב-1.2% ומדד הנאסד"ק מטפס ב-0.95%.

מנייתה של חברת התעופה בואינג  בולטת בעלייה של 10% על רקע הדיווח כי הרגולטור בארה"ב מתכוונן להתחיל בבדיקות טיסה למטוסי החברה מדגם 737 MAX, הדגם שהיה מעורב בשתי התרסקויות בשנה שעברה.

קים קרדשיאן תמכור 20% ממותג האיפור שלה לחברת קוטי תמורת 200 מיליון דולר. העסקה משקפת שווי של מיליארד דולר ל-KKW, המותג של קרדשיאן. מניית קוטי מזנקת בכ-12%.

מניית פייסבוק  מתאוששת ומטפסת בכ-2%. מנייתה של הרשת החברתית נפלה בכ-8% ביום המסחר האחרון בצל חרם המפרסמים, בהם: יוניליוור , קוקה קולה , סטארבקס  ועוד.

מנייתה של יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט  צונחת לאחר שספגה הורדת דירוג מסיטי בצל ההסכם לשילוב מוצריה ברשת מקדונלדס שתקופת הניסוי בו תמה.

חברת התרופות גיליאד סיינס  פרסמה תמחור לתרופה שהיא מפתחת לקורונה.

18:35

מדדי המניות בוול סטריט נסחרים עליות שהולכות ומתחזקות, וזאת בהמשך לנתוני מאקרו חיוביים משוק הנדל"ן, לפיהן מכירות הבתים שבהמתנה עלו במאי בשיעור החד מעולם. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.7, הדאו ג'ונס מזנק ב-1.7% ומדד S&P 500 עולה בכ-1%.

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות, בדומה לסנטימנט בשוק המניות בארה"ב. מדד הדאקס הגרמני טיפס ב-1.2%, הקאק הצרפתי הוסיף 0.7% לערכו והפוטסי עלה ב-1%.

עובדים במחסנים של חברת אמזון  בגרמניה פתחו בשביתה בת יומיים לאחר שמספר עובדי צוות בכמה מרכזים לוגיסטיים במדינה נמצאו חיוביים לנגיף הקורונוה. השביתות מתרחשות בשש ממחסני ענקית המסחר האלקטרוני ברחבי גרמניה בימי שני ושלישי. איגוד העובדים הגרמני מסר כי אמזון מסכנת את חיי עובדי המחסנים.

17:06

וול סטריט תפסה כיוון חיובי לאחר פרסום נתוני מאקרו מעודדים. מדד דאו ג'ונס מטפס בכ-1%, מדד S&P 500 עולה ב-0.3% ומנגד מדד הנאסד"ק משיל 0.2%.

מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב עלו בשיעור החד מעולם - 44.3% בחודש מאי, מה שמאותת על חזרתם של הרוכשים לשוק הנדל"ן האמריקאי.

מנייתה של חברת התעופה בואינג  קופצת ביותר מ-5% בהמשך לדיווח על התחלת הניסוי במטוסיה מדגם 737 MAX לאחר שתי התרסקויות בשנה שעברה.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת ביום הראשון לשבוע זה בארה"ב. מדד הנאסד"ק מאבד 0.7% מערכו, מדד S&P 500 משיל 0.2% ומנגד מדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.45%.

מניית פייסבוק מאבדת יותר מ-2% בהמשך לירידות של 8% ביום המסחר האחרון בצל חרם המפרסמים.

12:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק נרשמת יציבות. 

בבית ההשקעות אופנהיימר מתייחסים לנתוני הצריכה שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר ואומרים כי "מלבד נתוני המכירות הקמעונאיות, מופיעים סימנים נוספים של התאוששות בפעילות המגזר הפרטי בארה"ב. נתוני הצריכה הפרטית שפורסמו ביום שישי האחרון מעידים על התאוששות בפעילות המקומית מאז ההקלות בסגר ומעניקים רוח גבית לתוכנית הסיוע הממשלתית. אולם עלייה מחודשת במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ובמספר המאושפזים, בעיקר במדינות בדרום ארה"ב, כגון טקסס ופלורידה, מגבירה את החשש שקצב ההתאוששות בפעילות עשוי להאט במחצית השנייה של 2020. להערכתנו, מהנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה לגבי הפעילות בחודש יוני, ולאור החששות מגל שני, אנו מאמינים שהתאוששות בצריכה תימשך, אך בקצב איטי מהצפוי".

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות. הנפט נסחר בירידה   וחוזה מסוג ברנט נסוג ב-1.2% לרמה של 40.50 דולר לחבית. 

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "להערכתנו בנקודת הזמן הנוכחית ראוי לשמור על פיזור גדול ככל שניתן גם בחשיפב לתחום הטכנולוגיה, תוך מתן משקל גבוה למגוון חברות השייכות לסקטורים שבצמיחה, כדוגמת: עבודה מהבית, קנייה אונליין, שירותי ענן, שירותי סטרימינג וסייבר. הפיזור הרחב מוכיח עצמו השנה גם במונחי התשואה וגם בסטיית התקן".

07:00

בורסות אסיה פותחות את שבוע המסחר הגלובלי בירידות, לאחר הירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק נרשמת יציבות. 

הנפט נסחר בירידה חדה וחוזה מסוג ברנט נסוג ב-1.9% לרמה של 40.27 דולר לחבית. הזהב, מנגד, ממשיך בהתקדמות ומחיר האונקיה עולה בכ-0.3% סביב 1,785 דולר. 

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי מספר הנדבקים בקורונה בעולם חצה את ה- 10 מיליון, ומספר המתים מהנגיף הגיע ל-500 אלף. בארה"ב נרשם בשבוע שעבר שיא יומי במספר מקרי קורונה חדשים וסך הנדבקים בנגיף עבר את ה-2.5 מיליון. מגמת עלייה מדאיגה נרשמה בעיקר במדינות בדרום, כגון פלורידה אריזונה, וקליפורניה. העלייה בהדבקות מנגיף הקורונה והחשש שחלק מהמגבלות על הפעילות ישובו, ויביאו לנסיגה בהתאוששות הכלכלית השברירית ממילא, היו הגורם הדומיננטי עבור השווקים בשבוע האחרון. מלבד ירידות השערים שנרשמו במרבית שוקי המניות בעולם, העלייה בסיכונים התבטאה גם בעלייה במרווחים של אג"ח קונצרניות בארה"ב, ובירידה בתשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים לרמה של 0.64%.

עוד מציינים שם כי "מספר ההדבקות החדשות באירופה נמצא במגמת ירידה, ותושבי אירופה יוכלו בקרוב לשוב ולנוע ברחבי היבשת. נתוני האבטלה באירופה נמוכים עתה מאלו שבארה"ב, זאת בשל מודל הפיצוי של הממשלות האירופיות, שהעדיף לשלם למעסיקים עבור הותרת העובדים במקום עבודתם. העובדים בחל"ת בארה"ב קיבלו פיצויים נדיבים, אך בהיעדר מדיניות רווחה מפותחת כמו באירופה, ובעיקר ביטוח רפואי, ביטחונם האישי קטן יותר. גורמים אלו עשויים להביא לפגיעה מתונה יותר של הקורונה באירופה לעומת ארה"ב".