אם חשבתם שמשבר אחד זה יותר מידי בשבילכם, תהיו שמחים שאתם לא מותג בארה"ב

ברגר קינג מגזימים, KFC מטרילים ולטראמפ נשאר רק לאכול את הכובע • אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים, מדור חדש 

ב"גלובס" מכים את המומחים עם מדור חדש: "השראה בטוחה" - במסגרתו בכירי
עולם השיווק והפרסום יבחרו, יכתבו וינתחו מהלכים מעוררי השראה בענף. מרביתם מחו"ל, אבל גם כאלו שהבריקו במיוחד בארץ

אם חשבתם שמשבר אחד זה יותר מידי בשבילכם, תהיו שמחים שאתם לא מותג בארה"ב, שצריך לנסות לתמרן בין המחאות הפוליטיות למחלת הקורונה. בין כל הכאוס הזה, יש מי שמצליח לייצר תכנים טובים ששומרים על המותג נקי, להרים את המכירות ולדבר אל ליבם של בני הנוער והצעירים שמהווים את מנועי הצמיחה למותגים רבים.

"הבית של הוופר", כך כתוב בגאווה מעל כל סניף של ברגר קינג. אבל מה עושים כשאי אפשר להגיע לבית של הוופר? מעבירים אותו לבית שלכם. קמפיין חדש של המותג בארה"ב מזמין את סועדיו לבצע הזמנה דרך האפליקציה ולהיכנס להגרלה שתזכה אותם בשלט העצום HOME OF THE WHOPPER , שייתלה על גג הבית, המרפסת או אפילו הקראוון וגם ארוחות חינם במשלוח לכל הקיץ. לא מאמינים? גוגל כבר הספיקו לעדכן את מיקומי הסניפים החדשים.

מה הרווחנו מזה? חשיפה של המותג במקומות שלא ציפיתם לפגוש בו, יצירת פעילות המאפשרת הזדהות מקסימלית עם המותג וכמובן אלפי הורדות של האפליקציה ומשתמשים חדשים.

KFC נכנסים לתחום הגיימינג?

פעם בכ-7 שנים קורה דבר די קסום בעולם הגיימינג - דור הקונסולות החדש יוצא לשוק ומראה למיליארדי שחקנים שהגרפיקה שצפו בה עד עכשיו הייתה שוות ערך ליצירה של ילד בגן וחוויית המשחק הייתה כמו לשבת בשורה הראשונה בקולנוע. בהחלט אירוע מרגש.

ב"עונת החגים" הקרובה (בואו נהיה כנים, מדובר בכריסמס) יראו אור הפלייסטיישן 5, האקס בוקס סדרה X ו...KFConsole ? אולי. KFC השיקו בשנה שעברה את ערוץ הגיימינג שלהם ברשתות החברתיות עם סרטון מהמם שמראה את הקולונל סנדרס כדמות במשחקים האהובים ביותר.

הקונסולה של KFC / צילום: מתוך יוטיוב
 הקונסולה של KFC / צילום: מתוך יוטיוב

השנה, רק שלושה ימים אחרי שסוני הכריזו בכנס שלהם על הקונסולה החדשה, העלו KFC סרטון לערוץ עם טיזר מהמם לקונסולה שתביס את הרעב.

מוצר אמיתי? טריק שיווקי? נאלץ לחכות לנובמבר כדי לגלות ועד אז אפשר רק להמשיך לדבר על זה ברשתות. מה שבטוח שההבנה וההכרות העמוקה של המותג עם בני נוער וצעירים והניכוס של עולם תוכן סופר רלוונטי לצעירים ולמותג כמו גיימינג עושה להם רק טוב.

הכח של טיקטוק לשנות מציאות

דור ה-Z גדל להיות דור מעורב שלוקח את האחריות החברתית שמונחת לו על הכתפיים ברצינות רבה. בניגוד לדורות לפניו מתגלה הדור הזה כדור שפחות חושב על עצמו ויותר חושב על הסביבה, על מיעוטים ועל מעורבות פוליטית.

לא מפתיע שהרשתות החברתיות הן כלי הביטוי והמחאה המרכזיים בידי דור ה-Z ולאחרונה הופכת הטיקטוק לשופר של הדור ולכלי אמיתי לשינוי חברתי. זה בולט מאוד בכל נושאי הקידום של הקהילה הגאה וקהילת הטרנסים, בולט בקידום שבירת מודל היופי ובולט מאוד במעורבות פוליטית באמצעות האפליקציה.

שיא משמעותי בשימוש בטיקטוק ככלי לשינוי חברתי ופוליטי קרה בשבוע שעבר לקראת כנס פוליטי של הנשיא טראמפ בטולסה, אוקלהומה. לאצטדיון שיכול למלא 19,000 מקומות הגיעו בפועל רק 6,200 משתתפים. איך זה קרה? בזכות אתגר של צעירים בטיקטוק.

טיקטוק. הרשמות פיקטיביות לעצרת  / צילום: צילום מסך
 טיקטוק. הרשמות פיקטיביות לעצרת / צילום: צילום מסך

טרום הכנס, התרברבו אנשי טראמפ וטענו שצפויים להגיע לעצרת כמליון איש ולכן יש להירשם מראש ולתפוס מקומות. אבל המציאות הייתה אחרת. אכן נרשמו אלפי צעירים לעצרת אבל ההרשמות היו פקטיביות. הם נרשמו רק כדי לתפוס מקום ולא להגיע כדי ליצור מבוכה גדולה לנשיא. זה קרה בזכות אלפי סרטוני טיקטוק שקראו להפיץ את האתגר וכמובן זכו לאינסוף סרטוני חיקוי הסרטונים.

אם כך, נראה שהתקופה האחרונה בעולם מאלצת אותנו לקחת צעד אחורה ולחשוב במה אנחנו באמת טובים, מה אנחנו יכולים לתרום לקהל הצרכנים שלנו ואיך לנצל את המדיה החברתית בצורה חכמה לטובתנו. מותגים שמבינים את הדרך שבה בני הנוער וצעירים חושבים ופועלים והפנימו את כוחם של הצעירים כמנוע שיווקי ירוויחו בגדול. 

יניב ויצמן הוא מנכ"ל "טינק" ובן גורביץ מנהל הקריאטיב של החברה