הללויה: סרט האירוויזיון של נטפליקס אולי לא דוז פואה, אבל הוא מצליח לעשות שמח

אפילו שהאירוע הקאמפי והמוגזם של אירופה הוא מטרה קלה לחיצי לעג, הסרט "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga" לא בא להגחיך • בעצם, הוא מציג את האירוויזיון כאירוע חשוב שאליו מתנקזים הרבה מאוד חלומות

כאילו שהתקופה הזו לא מוזרה וחסרת היגיון גם ככה, הנה הגיעה קומדיה אמריקאית על האירוויזיון, שאותו בכלל לא ידענו שהם מכירים. ולא סתם סרט, אלא הפקת נטפליקס מרשימה בהנהגת וויל פארל, אחד האנשים המשמעותיים ביותר בקומדיה של האלף החדש ("אחים חורגים", "והרי החדשות"), שחלקים ממנה צולמו במהלך הטקס הישראלי. הסרט, שזכה לשם המסורבל "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga", עלה בשבוע שעבר לשרתי חברת הסטרימינג, ונאלץ להתמודד עם כך שהשנה הוא פחות רלוונטי כי התחרות בוטלה בעקבות הקורונה.

וויל פארל, שגם כתב, מגלם גבר איסלנדי בשם לארס שכל מטרתו בחיים היא לנצח על במת האירוויזיון, על אף שאביו הקפדן (פירס ברוסנן) לא מאוד מעודד את זה, ושהוא בדיחה של העיירה הקטנה שלו. מי שכן עומדת לצדו היא חברת הילדות שלו איסגריד (רייצ’ל מקאדמס) ויחד הם מרימים צוות מוזיקלי בשם "פייר סאגה", שבעקבות שרשרת אירועים שעליה לא נפרט כרגע, מוצאים את עצמם מייצגים את איסלנד בתחרות, אבל שם הצרות רק מתחילות.

"סיפורה של Fire Saga" זכה לתגובות מאוד מעורבות. ההומור המטופש, אורכו המעט מוגזם (כשעתיים) והמעבר המגושם מקומדיית ספורט לקומדיה רומנטית, בהחלט עלולים לשעמם ולעצבן לא מעט צופים. אבל אם אתם שואלים לדעתנו, סרט האירוויזיון הגדול ביותר שנעשה אי פעם הוא אחד מהמצחיקים והמהנים ביותר של השנים האחרונות, ויש בו הרבה יותר ממה שנדמה בהתחלה.

מה שמאוד מפתיע בסרט הוא שעל אף שהאירוע הקאמפי והמוגזם של אירופה הוא מטרה מאוד קלה לחיצי לעג, הסרט ממש לא בא להגחיך. למעשה, הוא מציג את האירוויזיון כאירוע חשוב שאליו מתנקזים הרבה מאוד חלומות. בניגוד להומור הלא מאוד מתוחכם שלו, זה סרט עם לב ענק ונשמה נטולת ציניות לחלוטין. לא רק שזה מאוד לא מובן מאליו, זה גם עוזר לו להיות אפילו מרגש.

מה שעוד נזקף לזכות הסרט שביים דיויד דובקין ("לדפוק חתונה") הוא הופעות השחקנים שלו, במיוחד רייצ’ל מקדאמס, שמזכירה לנו שוב שהיא אחת השחקניות הקומיות הכי טובות של הדור שלה, עם כל הכבוד למועמדות שלה לאוסקר על "ספוטלייט"; ודן סטיבנס שנותן את כל מה שיש לו בתור נציג רוסיה של התחרות, אלכסנדר למטוב הפלרטטן, שיכול להיות שמסתיר איזשהו סוד מהמדינה שלו. אליהם מצטרפים גם קומיקאים אהובים אחרים, וכמובן לא מעט ממשתתפי האירוויזיון המפורסמים של העת האחרונה כמו נטע שלנו, קונצ’יטה האוסטרית, סלוואדור סורבל הפורטוגלי ואלכסנדר רייבק הנורבגי והכינור שלו, כנראה הדבר החמוד ביותר בעולם.

"תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga" הוא לא קומדיה מושלמת (כמה מהבדיחות חוזרות על עצמן לא פעם) ולא איזה סרט חשוב, אבל הוא בא מאהבה ואם נותנים לו, הוא יכול פשוט לעשות שמח אפילו בתקופה הנוראה הזו.

דירוג: 4