37 הזמנות לשימוע, כולל עיתונאים בולטים: הקיצוצים בחדשות 13 עולים מדרגה

הרשימה של שמות המפוטרים הוכנה כבר לפני מספר שבועות, אולם רק בסוף השבוע הוחלט סופית מי נשאר בה, לאחר שהתברר מי מהעובדים מבקש לממש את תוכנית ההנהלה לפרישה מרצון • בין המועמדים לפיטורים גם שמונה כתבים, ביניהם ברק רביד, דני רופ, סמדר פלד, אלי ראכלין, נעמה איזנברוך, אבי עמית ואיתי ורד

היום (א') יוצא לדרך השלב הקשה ביותר של תוכנית הקיצוצים בחדשות 13, כש-37 מכתבי הזמנה לשימוע נשלחו לעובדים אותם מתעתדים לפטר. בין המועמדים לפיטורים גם כתבים, ביניהם ברק רביד, דני רופ, סמדר פלד, אלי ראכלין, איתי ורד, אבי עמית ונעמה אייזנברוך.

הרשימה של שמות המפוטרים הוכנה כבר לפני מספר שבועות, אולם רק בסוף השבוע הוחלט סופית מי נשאר בה לאחר שהתברר מי מהעובדים מבקש לממש את תוכנית ההנהלה לפרישה מרצון.

נזכיר כי בשבוע שעבר, לאחר למעלה משלושה חודשים של מאבק, הגיעו עובדי חדשות 13 להסכם עם ההנהלה על תוכנית הקיצוצים שההנהלה מבקשת ליישם. העובדים הצליחו לצמצם את מספר העובדים שיפוטרו, במקום 110 שביקשה ההנהלה לפטר בהתחלה, 42 עובדים שכירים בלבד יפוטרו. נזכיר כי בחדשות 13 עובד גם מספר מסוים של פרילנסרים שההסכם לא מתייחס אליהם. כך למשל העיתונאית והמגישה טלי מורנו, שאמנם הגישה את המהדורה באופן קבוע אבל על תקן פרילנסרית, ולכן הסכם הקיצוצים לא נוגע ישירות אליה. מורנו הודיעה לפני מספר ימים על עזיבתה את הערוץ.

מי שעוד הודיע על כוונתו לעזוב היה העיתונאי עקיבא נוביק . נזכיר כי נוביק צייץ בשבוע שעבר על עזיבתו את חברת החדשות. נוביק נכלל אף הוא ברשימת המפוטרים אך הוא החליט על עזיבה עוד בטרם קיבל מכתב לשימוע באופן רשמי.

היום יוצא לדרך המהלך הרשמי, שכולל מספר עיתונאים בכירים. הבולט בהם הוא העיתונאי ברק רביד, שיש להניח כי פיטוריו לא מאוד מפתיעים. רביד, הכתב המדיני של הערוץ, נחשב לעיתונאי שמספק לא מעט סקופים, אך הוא נתפס כמי שצבוע בצבעי שמאל חזקים ומאחר שבחדשות 13 יש כבר כאלה שמאיישים את הפוזיציה הזאת, רווחה ההנחה כי יהיה זה רביד שישלם את מחיר הקיצוצים והרצון "לאזן" את החברה.

על פי ההערכות, לא כל המועמדים לפיטורים צפויים לקבל על עצמם את רוע הגזרה ללא מאבק ולא מן הנמנע כי חלקם צפוי להיאבק בכך באמצעות עורכי דין.

שם בולט נוסף הוא דני רופ, שיש שיגדירו אותו בתואר "החזאי של המדינה". רופ אמנם עושה הרבה יותר מרק להגיש תחזית, למשל הגשת תוכנית הבוקר, אך הוא מזוהה במיוחד עם התחזית כנראה לאור העובדה שהוא היה הראשון שאחז במשבצת הזאת עוד מתקופת הקמת ערוץ 2. בראשית 2005 הוא הצטרף לערוץ עשר ובנוסף הגיש בו תכניות אקטואליה שונות.

אולם למרות היום הקשה לחדשות 13 יש כעת קרן אור: ההסכם עם ההנהלה קובע 18 חודשים של הגנה מפיטורי צמצום לעובדים שישארו (בהנחה שהכנסות רשת לא ירדו יותר מ-10%). הצמצום בהוצאות לצד האפשרות של כניסת משקיע חדש, שהופכת ריאלית מרגע לרגע לאור המו" מ עם חברת התקשורת היוונית אנטנה גרופ, אמורים לתת לחברה אופק חדש.

מחדשות 13 נמסר: "בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך התייעלות לא פשוט, ארגונית ופרסונלית. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים. מן הראוי, ומפאת צנעת הפרט, שנמשיך לנהל את התהליך בתוך הארגון, ולא מחוצה לו".