נעילה שלילית בוול סטריט: S&P ירד לאחר חמישה ימי עליות, נאסד"ק נסוג משיא

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.5%, מדד נאסד"ק איבד 0.9% ומדד S&P 500 נחלש ב-1.1% • ארגון הבריאות העולמי: ראיות ראשוניות שהקורונה נישאת באוויר; מספר המתים העולמי עשוי לעלות בעקבות הגידול במקרים ביוני • נשיא ברזיל נדבק בקורונה • מדד דאקס ירד ב-1%, פוטסי 100 איבד 1.5% ומדד קאק 40 נחלש ב-0.7% • נתוני הייצור בגרמניה במאי היו חלשים מהצפוי • הנציבות האירופית חתכה את תחזית הצמיחה לאיחוד האירופי לשנתיים הקרובות: "השפעת הסגר חמורה מכפי שצפינו"

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

וול סטריט זינקה ביותר מ-40% מהתחתית במרץ: איך זה שהשווקים לא מפסיקים לזנק?דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

23:00

לקראת סיום המסחר העמיקו הירידות בבורסות וול סטריט, כשראלי במניות ענקיות הטכנולוגיה איבד מומנטום. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.5%, מדד נאסד"ק איבד 0.9% ומדד S&P 500 נחלש ב-1.1%. החששות בנוגע להתפרצות הקורונה העיבו על הסנטימנט. במהלך סוף השבוע יותר מ-20 מדינות בארה"ב דיווח על גידול של לפחות 5% במספר המאושפזים.

21:50

מדד נאסד"ק, שקודם לכן עלה ב-0.8% יורד ב-0.2%, הדאו מאבד 1% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.5%. מניית אמזון יורדת ב-1% ונטפליקס יורדת ב-0.1% לאחר שקבעה שיא חדש קודם לכן.

נפט מסוג WTI ננעל כמעט ללא שינוי, חוזה לאוגוסט ירד ב-0.02% למחיר של 40.62 דולר לחבית.

20:40

הזהב בשיא מאז 2011. חוזה זהב למסירה באוגוסט עלה ב-16.4 דולר, 0.9%, למחיר של 1,809.9 דולר לאונקיה.

20:10

ארגון הבריאות העולמי: מספר המתים מקורונה ברחבי העולם עשוי להתחיל להעלות לאחר האצה במקרים בשבועות האחרונים. לדברי הארגון ישנו פער זמן בין העלייה במקרים לעלייה בתמותה וחולפים כמה שבועות בין ההדבקה לבין מחלה קשה ומוות אפשרי. מוקדם יותר דיווח הארגון כי הוא בוחן ראיות ראשונות כי נגיף הקורונה נישא באוויר.

19:45

המסחר בוול סטריט מוסיף להתנהל במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.8% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3%.

בין המניות שמרכזות עניין, מפתחת החיסונים נובהווקס טסה 29% לאחר מימון ממשלתי בסך 1.6 מיליארד דולר להאצת פיתוח וייצור חיסון לקורונה. ענקיות הטכנולוגיה דוחפות את נאסד"ק לשיאים חדשים, פייסבוק  עולה בכמעט 3% ואילו אפל , מיקרוסופט , אלפאבית  ונטפליקס  עולות כולן ביותר מ-1%. אמזון , נטפליקס מיקרוסופט ופייסבוק רשמו שיאים תוך-יומיים חדשים.

טסלה לא עוצרת, מניית יצרנית המכוניות החשמליות ממשיכה ומטפסת ביותר מ-2%, לאחר רצף שיאים בן ארבעה ימי מסחר.

18:40

בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע עלייה במקרי הקורונה בארה"ב ונתונים כלכליים חלשים. מדד דאקס ירד ב-1%, פוטסי 100 איבד 1.5% ומדד קאק 40 נחלש ב-0.7%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.6%.

נתוני הייצור התעשייתי בגרמניה היו חלשים מהצפוי, בחודש מאי נרשמה עלייה של 7.8% בלבד, לעומת תחזיות של 10%, לאחר התכווצות של 17.5% באפריל. כמו כן, הנציבות האירופית חתכה את התחזית לכלכלת האיחוד האירופי לשנתיים הקרובות (2020-2021) בצל ההשלכות של התפשטות נגיף הקורונה.

מניית באייר  ממשיכה לצנוח, לאחר ששופט בארה"ב העלה ספק לגבי חלק מהסכם הפשרה בנוגע לקוטל העשבים ראונדאפ הגורם לסרטן.

מניית קומרצבנק  עלתה ב-4.7% לאחר שמורגן סטנלי העלה את דירוג המניה ל"משקל חסר" ל"משקל יתר", לאור שינויים אסטרטגיים מתמשכים.

18:35

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו אובחן כחולה קורונה, זמן קצר לאחר שהארמון הנשיאותי דיווח כי הוא מפגין סימפטומים הקשורים למחלה. בולסונארו הודיע על האבחנה לעיתונאים ואמר שהוא החל לחוש ברע ביום ראשון. לפי דיווחים הנשיא גם אישר כי הוא נוטל הידרוקסיכלורוקווין, התרופה למלריה עליה המליץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שלא הוכחה כיעילה למניעה או לטיפול במחלה.

17:35

מדד נאסד"ק הצליח להתאושש מהירידות בפתיחה ועולה בשעה זו ב-0.4%, הדאו מאבד 0.7% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2%.

הזהב מתחזק ב-0.8% למחיר של 1,807.5 דולר לאונקיה, הדולר מתחזק למול סל המטבעות ב-0.25%. נפט WTI עולה ב0.3% למחיר של 40.75 דולר לחבית, חוזה ברנט מתחזק ב-0.5% למחיר של 43.3 דולר לחבית.

מיקרוסופט ואפל  מובילות את העליות בטכנולוגיה, וויקס   וצ'ק פוינט  עולות ב-2.3%. מניות חברות התעופה אמריקן איירליינס  ויונייטד איירליינס  צוללות ביותר מ-6% ובמגזר הפיננסי גולדמן סאקס  ואמריקן אקספרס  יורדת ב-3%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.6%, נאסד"ק מאבד 0.1% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.4%.

מניות חברות הקשורות לפתיחה מחדש של הכלכלה בארה"ב והקלות בסגרי הקורונה רושמות ירידות, ובהן חברות התעופה אמריקן איירליינס  ויונייטד איירליינס  וחברות הקרוזים קרניבל  ונורווג'יאן .

דויטשה בנק  נקנס ב-150 מיליון דולר בשל קשריו עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין. הרגולטורים במדינת ניו יורק הודיעו כי הבנק הסכים לשלם בשל היעדר פיקוח בעסקאותיו עם אפשטיין המנוח, שהואשם לפני מותו בכלא, במה שנקבע כהתאבדות, בסחר בילדים למטרות מין.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט צופים ירידות שערים של עד 0.8% בפתיחת המסחר.

בין המניות שמרכזות עניין בטרום מסחר, מפתחת החיסונים נובהווקס (NVAX) קיבלה מימון בסך 1.6 מיליארד דולר מתוכנית של ממשל ארה"ב להאצת הפיתוח והאספקה לחיסון לנגיף קורונה. הכסף מיועד להשלמת מחקרים בשלב מתקדם, ביסוס יצור בקנה מדה נרחב ואספקת 100 מיליון מנות, ייתכן שעוד בסוף 2020.

בנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד למניית יצרנית השבבים אנבידיה מ-420 דולר ל-460 דולר, בציפייה לשוק גיימינג איתן בעתיד הקרוב, עם השקת קונסולות חדשות של מיקרוסופט ושל סוני.

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה  נמצאת לאחר רצף שיאים חדשים בן ארבעה ימים, המניה עלתה ביותר מ-40% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

הזהב נחלש לאחר שיא שבועי בנעילה אתמול, מחיר חוזה למסירה באוגוסט יורד ב-0.34% ל-1,787.7 דולר לאונקיה. הדולר מתחזק מול סל המטבעות ב-0.18%.

13:47

הנציבות האירופית חתכה את התחזית לכלכלת האיחוד האירופי לשנתיים הקרובות (2020-2021) בצל ההשלכות של התפשטות נגיף הקורונה.

הנציבות האירופית צופה התכווצות של 8.3% בתוצר השנה, וריבאונד של 5.8% בשנת 2021. במאי האחרון הנציבות פרסמה תחזית להתכווצות של 7.4% השנה וריבאונד של 6.1% בשנה הבאה. "ההשפעה הכלכלית של הסגר חמורה יותר מכפי שצפינו לראשונה. אנו ממשיכים לנווט במים סוערים ועומדים בפני סיכונים רבים, כולל גל גדול נוסף של הדבקות", אמר ואלדיס דומברובסק, סגן נשיא הנציבות האירופית.

בשעה זו מדד הדאקס הגרמני מאבד 1.25%, הקאק הצרפתי יורד ב-1.1% והפוטסי הבריטי מאבד 1.26%. 

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית ויורדים בכ-1%, וזאת לאחר העליות שנרשמו אתמול.

11:55

ירידות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, "מדד מנהלי הרכש בארה"ב ביצע את העלייה החדה בהיסטוריה, גם שוק העבודה ממשיך להשתפר, אך העצירה בהקלות משמעותה שנראה נתונים פחות טובים ביולי ושהדרך חזרה עוד ארוכה".

"למרות השיפור המעודד בדוח התעסוקה האחרון יש לזכור שמספר המועסקים בארה"ב עדיין נמוך ב-14.7 מיליון בהשוואה לפברואר (רמת השיא הקודמת), והעלייה בנדבקים בשבועות האחרונים גרמה בסוף יוני לחלק מהמדינות הגדולות (פלורידה, קליפורניה וטקסס) לעצור את המשך ההקלה בהגבלות (לצד החלה מחדש של חלקן). הדבר יוביל להערכתנו לשיפור מתון יותר בדוח התעסוקה של החודש הבא ויפעיל לחץ על הממשל להאריך את תוספת דמי האבטלה השבועיים מעבר למועד הסיום המתוכנן לסוף החודש".

"ההקלה בהגבלות במהלך יוני, לצד התמיכה הממשלתית הרחבה תרמה לשיפור חד בסנטימנט החברות בארה"ב, ובמיוחד בענפי השירותים. כך על פי מדד מנהלי הרכש של מכון ISM שעלה ל-57.1 נקודות ביוני, העלייה החדה ביותר בהיסטוריה של המדד. השאלה קדימה היא עד כמה העלייה המחודשת במספר הנדבקים ואיתה גם ההגבלות ישפיעו לשלילה על סנטימנט החברות בחודש יולי", הוא מציין. 

10:20

מגמה שלילית נרשמת בפתיחת המסחר בבורסות אירופה, לאחר פרסום נתוני מאקרו בגרמניה. 

ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב, לאחר שאתמול הסתיים המסחר שם בעליות חדות.

בגרמניה פורסם היום כי התפוקה התעשייתית עלתה ב-7.8% במאי לאחר ירידה של 17.5% באפריל. כלכלנים ציפו לעלייה של כ-10%. 

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, בהמשך לעליות שנרשמו אמש בניו יורק. הדאו ג'ונס עלה ב-1.8%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.6% והנאסד"ק זינק ב-2.2%

הבוקר באסיה, מדד הניקיי היפני מאבד 0.7%, מנגד הבורסה בשנחאי עולה ב-1.3%. סינגפור והונג קונג נסחרות ללא שינוי מהותי.

חברת סמסונג צופה עלייה של 23% ברווח התפעולי ברבעון השני ל-6.8 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת על רקע העלייה בביקוש לכרטיסי זיכרון ושרתים נוכח משבר הקורונה שאילץ את האנשים להסתגר ולצרוך יותר תכנים בשרת. מדובר בנתונים מקדימים שפרסמה החברה לפני הדוחות שיפורסמו החודש.

הבנק המרכזי האוסטרלי הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.25%.