מדוע אנגלה מרקל הסכימה להצטלם עם מסכה?

עד לאחרונה לא היה ניתן למצוא תמונות של קאנצלרית גמרניה עם מסכה מפני קורונה • אך קולות שקוראים לבטל את החובה לעטות מסכות, גרמו למרקל להצטלם עם שלה

אנגלה מרקל / צילום: Michael Sohn, Associated Press
אנגלה מרקל / צילום: Michael Sohn, Associated Press

עד סוף השבוע האחרון, לא היה ניתן למצוא תמונות של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עוטה מסכת הגנה מפני קורונה. בעוד שאר מנהיגי היבשת כבר דיגמנו דגמים שונים, מרקל נמנעה. כשנשאלה על כך במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר הבהירה הקאנצלרית כי היא מצייתת להנחיות, וכי כמובן שהיא עוטה מסיכת הגנה כשהיא יוצאת לקניות, למשל, "אבל אני לא הולכת להגיד לכם מתי ואיפה זה קורה". קהל העיתונאים צחק, אבל בסוף השבוע הוזמנו צלמים לתעד אירוע ממשלתי, ומרקל תועדה כשהיא לובשת בפעם הראשונה באופן פומבי מסכה שחורה עם לוגו של הנשיאות הזמנית של גרמניה בראש האיחוד האירופי.

נכון להיום, ישנה חובת לבישה של מסכה בגרמניה רק בתחבורה הציבורית ובחללים סגורים. בברלין, עם זאת, לא נדיר לראות אנשים שאינם חובשים מסיכות נכנסים לחנויות קטנות.

הסיבה העיקרית ל"פוטו־אופ" הייתה הדיון הער המתנהל בגרמניה בשבוע האחרון, סביב דרישת כמה פוליטיקאים לוותר על חובת לבישת מסכה במהלך קניות, כפי שקיים היום. הרקע הוא המספר ההולך ויורד של חולים פעילים (כ־6,200 בני אדם) והמקרים חדשים (כ־250 ביממה האחרונה) בקורונה.

במיוחד בולטת העובדה שבחלק ממדינות המחוז כבר לא נרשמו במשך ימים ארוכים מקרים חדשים, וגם מלכתחילה היו בהם רק כמה מאות מקרים. פוליטיקאים ממקלנבורג מערב פומרניה, למשל, הודיעו כי הם תומכים בהסרת חובת לבישת מסכה החל מהחודש הבא, מתחילת אוגוסט.

ההצהרה מצד פוליטיקאים מכמה מדינות מחוז, בעיקר בצפון ובמזרח המדינה, גררה ביקורת חריפה מצד הממשלה, כולל מצד שר הבריאות יינס שפאן, שאמר כי הדבר "משדר מסר מוטעה" וממרקל עצמה. דובר הממשלה הבהיר אתמול כי הממשלה הפדרלית אינה מתכוונת להסיר את חובת לבישת המסכה בקרוב.