"שפעת קטנה": גם נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו נמצא חיובי לקורונה

בשני האחרון בולסונרו הרגיש לא טוב והיה לו חום של 38 מעלות צלסיוס, זמן קצר לאחר מכן הוא נבדק לנגיף הקורונה • המנהיג הימני בן ה-65 התנהג בזלזול עקבי במגפה בחודשים האחרונים וטען כי הנגיף הוא "לא יותר משפעת קטנה"

ז'איר בולסונרו / צילום: רויטרס
ז'איר בולסונרו / צילום: רויטרס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו נבדק היום (ג') ונמצא חיובי לנגיף הקורונה, זאת זמן קצר לאחר שבנשיא הנשיאותי הודיעו כי בולסונרו הציג סימפטומים המזוהים עם הנגיף.

עוד ביום שני האחרון ממשלת ברזיל אימתה כי בולסונרו הרגיש לא טוב והיה לו חום של 38 מעלות צלסיוס. הנשיא נבדק לנגיף מיד כשהציג את הסימפטומים, מסרו מלשכתו.

המנהיג הימני בן ה-65 התנהג בזלזול עקבי במגפה בחודשים האחרונים וטען כי הנגיף הוא "לא יותר משפעת קטנה". בולסונרו גם אמר כי עברו בתור אתלט יעזור לחסינותו בפני התסמינים הגרועים ביותר של הקורונה.

ברזיל נפגעה מאחת התפרצויות הקורונה הכבדות בעולם, עם יותר מ-1.6 מיליון מקרים מאומתים של הנגיף במדינה ומעל 65 אלף מקרי תמותה הקשורים לקורונה, כך מעידים נתונים רשמיים במדינה. המדינה, שהינה השנייה בגודלה בדרום אמריקה, נמצאת בדיוק מתחת לארה"ב ברשימת המקרים המאומתים של הנגיף.

בחודש שעבר, שופט דרש שז'איר בולסונרו יענוד מסכה בציבור - דבר שלא עשה בד"כ.  עם זאת, שופט אחר הוציא צו מונע לצו  הראשוני.

ביום שבת, בולסונרו צולם יחד עם טוד צ'אפמן, שגריר ארה"ב לברזיל, ועוד כמה בכירים בשגרירות ארה"ב בברזיליה. שר החוץ של ברזיל, ארנסטו אראוז'ו העלה את התצלום לטוויטר לכבוד יום העצמאות האמריקאי ב-4 ביולי, וכל המצולמים בו הצטופפו ולא ענדו מסכות פנים.

בולסונרו התעקש לאורך כל התפרצות הקורונה כי שמירה על ריחוק חברתי ומניעת התקהלויות הם מיותרים בכל הנוגע לעצירת ההתפשטות של הנגיף. יותר מכך, הנשיא הברזילאי טען מספר פעמים כי שמירה על ההנחיות הללו תשפיע לרעה על ההתאוששות הכלכלית של המדינה.

באפריל, נשיא ברזיל פיטר את שר הבריאות, לואיז הנריקה מנדטה, שתמך בריחוק חברתי וסגר. מנדטה קיבל שבחים מהציבור בברזיל על מלחמתו במגפה.

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון בולסונרו נבדק לקורונה לאחר ששר התקשורת, פאביו ויינגרטן, אובחן עם הנגיף. רק כמה ימים לפני כן, בולסונרו, ויינגרטן ובכירים אחרים בממשלת ברזיל טסו לבקר את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במאר-א-לאגו בפאלם ביץ'. גם אז פורסמה תמונה של כל הבכירים לא שומרים על ריחוק חברתי ברשתות החברתיות. רק שאז תוצאת הבדיקה של בולסונרו הייתה שלילית.