"החלטנו להציע שימוש חינמי של הטכנולוגיה שלנו לכל ארגון שנלחם בקורונה"

אתגר המנכ"ל עם אמיר אורעד, מנכ"ל חברת הבינה העסקית סייסנס • על התקשורת עם 800 עובדים ב-10 אתרים בעולם בימי קורונה, על ההחלטה לסייע בעזרת הטכנולוגיה של החברה במלחמה בנגיף ועל התמיכה בעובדים שהפגינו נגד האפליה הגזעית בארה"ב • ויש גם המלצה על ספר

ספר על אתגר משמעותי שהתמודדת איתו באחרונה. כיצד פעלת?
מורכבות המשבר, והשילוב עם עלייה בהתקוממות האזרחית בנושאי גזע בארה"ב, העמידו בפנינו יותר מאתגר אחד.

המשבר גרם לנו לחשוב איך אנחנו יכולים לעזור לעולם במלחמה בקורונה, וזאת למרות שהוקמנו למטרות רווח. החלטנו להציע שימוש חינמי של הטכנולוגיה שלנו, ואת ההתמחות שלנו בתחום הבינה העסקית, לכל ארגון שנלחם בקורונה. היום אנחנו עובדים על פרויקטים שונים, כמו פרויקט שמשלב עבודה עם ממשלת ארה"ב, ועם חברה שמייצרת ציוד למלחמה בקורונה.

אתגר נוסף היה בתחום ניהול העובדים. איך חברה של 800 עובדים בעשרה אתרים שונים בעולם מצליחה לייצר תקשורת כאשר כולם מנותקים מצינורות הידע המקובלים. לכן החלטנו שאני מקליט וידיאו שבועי, שכולל עדכון אנושי־אישי־עסקי־מוצרי, ובו אני מספר לעובדים מה קורה, וזו צורת התקשורת החדשה שלנו. קבענו יום בחודש שבו כולם חייבים לקחת חופש, כשהמטרה היא להתרענן ולחזור בכוחות מחודשים.

לתוך המשבר נכנסו גם המהומות בארה"ב. החלטנו לעודד את העובדים להפגין ולתמוך בהם. גם אני כמנכ"ל הבעתי את עמדתי נגד האפליה הגזעית, בפומבי.

עם מי התייעצת ומה עזר לך להתמודד?
קודם כול, התייעצתי עם הצוות. וכמובן עם אשתי. ביני ובין חבריי המנ"לים יש שיחות רבות, וגילינו שכולנו מתמודדים עם אותם קשיים. מה שעזר לי להתמודד היה ניסיון העבר שלי כחלק מסטארט־אפ בשנת 2000 שכמעט פשט רגל וכחלק מסטארט־אפ בתקופת אסון התאומים, וגם כמנכ"ל ב־2008, בשיא המשבר הפיננסי. כל אלה נתנו לי כלים להתמודד עם סיטואציות מורכבות, להביט קדימה מתוך ידיעה שיש אור בקצה המנהרה אבל יהיו יותר קשיים בדרך.

איך אתה מסכם את מה שלמדת מהאתגר ומהפתרון?
יותר ממחצית מהאתגרים במשבר הזה היו סביב עניינים אנושיים ולא עסקיים. מדובר במשבר מיוחד - הוא לא רק כלכלי, אלא רפואי־אנושי, שיצר שינוי אדיר בעולם, ובו זמנית הזדמנות אדירה, וצריך לאזן בין השניים. בתור מנכ"ל אני רואה שהתפקיד הפך ליותר עגול, לא רק ניהולי.

יש מנהל/ת שמהווה עבורך השראה?
אני פוגש לא מעט מנכ"לים ומתרשם מהיכולות שלהם, וגם מהטעויות של כולנו. אני צופה בפעולות של כולם, ומלקט את הדברים שאני מאמין בהם.

טיפ מנהלים: 
הספר "Fact Fullness" מאת Hans Rosling מתאים לימים של אי ודאות. הספר מציג בצורה גרפית מה קורה בעולם בתחומים שונים, ומעלה מהנתונים מסקנות מעניינות - העולם יותר טוב היום מאי פעם, בכל קנה מידה אפשרי.

ברוכים הבאים למדור הניהול החדש של מגזין G. על המדור הזה עמלנו עוד לפני תקופת הקורונה מתוך מחשבה שהמוסף השבועי של "גלובס" יכול וצריך להוות במה עיתונאית רלוונטית לאוצרות של ידע בתחומי הניהול, ומתוך רצון להציג מגמות עדכניות, כלים חדשניים ומקורות השראה למנהלים בדרגים שונים.

ואז הגיעה הקורונה. ומתוך הכאוס התעסוקתי התחדד עוד יותר הצורך לייצר בית שירכז מגמות ניהוליות שונות ויסייע בקבלת החלטות.

המדור שאותו אתם קוראים כעת הוא הסנונית הראשונה, מעין גרסת בטא שתלך ותתרחב עם הזמן. נשמח לתגובות, הארות והצעות: g@globes.co.il