GSK ו-Medicago מציגות: חיסון לקורונה מצמחים

החברות הודיעו על שיתוף פעולה במטרה לפתח יחד חיסון נגד קורונה • Medicago משתמשת בתאי צמחים כבית גידול לחלקיקי חלבון הזהים לאלה המצויים בנגיף הקורונה ו-GSK משתמשת במשפר חיסונים שפיתחה

חיסון לקורונה / אילוסטרציה: Dado Ruvic, רויטרס
חיסון לקורונה / אילוסטרציה: Dado Ruvic, רויטרס

חברת התרופות והחיסונים הבינלאומית GSK, הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת הביוטכנולוגיה הקנדית Medicago במטרה לפתח יחד חיסון נגד קורונה (Covid-19). החיסון ישלב בין טכנולוגיית שיפור החיסונים של GSK, שכבר משמשת במספר חיסונים שנמצאים בניסויים בקורונה, יחד עם טכנולוגיה של Medicago המשתמשת בתאי צמחים להצמיח בתוכם את החיסון.

Medicago משתמשת בתאי צמחים כבית גידול לחלקיקי חלבון הזהים לאלה המצויים בנגיף הקורונה. גידול של חלובנים בצמחים הוא כבר טכנולוגיה מוכרת בעולם הביוטק (למשל החברות פרוטליקס וקולפלנט הישראליות עושות זאת). לדברי החברה ייתכן וכך ניתן יהיה להפיק במחיר נמוך כמויות גדולות מאוד של החלבון - כמאה מיליון מנות עד סוף 2021.

המוצר אמור להיכנס לניסוי שלב I בשבועות הקרובים אחרי שעבר ניסויים בבני אדם.

הגישה של GSK במלחמה בקורונה היא מעניינת משום שהיא אינה מפתחת את החיסון בעצמה, אלא מאפשרת למגוון חברות להשתמש במשפר החיסונים (Adjuvant) שלה לחיסונים שלהן. בין היתר היא משתפת פעולה עם החברות סאנופי וקלובר. השימוש באדג'ובנט מגביר את הסיכוי שמערכת החיסון תגיב לחיסון, ומפחית את החלבון החיסוני שבה צריך להשתמש.