הקורונה מרוקנת את מנהטן, ושכר הדירה ברובע הניו יורקי נופל

שוק השכירות במנהטן מתחיל להראות סימני מצוקה על רקע עזיבה רחבה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בניו יורק • שיעור הדירות הריקות ברובע בחודש יוני זינק לשיא של כל הזמנים • שכר הדירה החציוני צנח ב-6.6% ל-3,242 דולר, הירידה הראשונה במחירי השכירות בשנה וחצי האחרונות

מנהטן / צילום: שאטרסטוק
מנהטן / צילום: שאטרסטוק

שוק השכירות במנהטן מתחיל להראות סימני מצוקה על רקע עזיבה רחבה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בניו יורק.

שיעור הדירות הריקות ברובע מנהטן בחודש יוני זינק לשיא של כל הזמנים. אחוז הדירות הפנויות קפץ ב-85% בהשוואה לשנה שעברה, ל-10,789 דירות פנויות. כאמור, מדובר בשיא של כל הזמנים לדירות ריקות בחודש בודד.

כל הנדל"ן הזמין הזה פגע משמעותית במחירי השכירות. שכר הדירה החציוני צנח ב-6.6% ל-3,242 דולר, הירידה הראשונה במחירי השכירות בשנה וחצי האחרונות. מדובר בשכר דירה חציוני שלא נראה ברובע מאז 2011.

ניו יורקרים רבים איבדו את החיבה שלהם לעיר הצפופה ולחיים הסואנים בזמן שנגיף הקורונה התפרץ בארה"ב. בנייני משרדים התרוקנו ולתושבים נותרו פחות סיבות להישאר בעיר. הדירות במנהטן שהתרוקנו בזמן שלושת חודשי הסגר שהוטל על ניו יורק הציפו את השוק בסוף חודש יוני, כשמדינת ניו יורק הותירה להראות נכסי נדל"ן פנים-אל-פנים.

חתימות חוזי שכירות חדשים זינקו ב-45% בין מאי ליוני, עם 3,171 דירות שמצאו שוכרים. כדי להשיג את הדיירי האלו, בעלי דירות היו צריכים להציע הנחות שכר דירה ממוצעות של 2%, יותר מכפול מההנחות שניתנו ב-2019. הם גם הוסיפו הטבות השנה, כמו חודשים ללא תשלום דמי תיווך. ועדיין, שיעור הדירות הריקות טיפס ל-3.67%, רמה שלא נראתה מאז אוגוסט 2006. שיעור הדירות הריקות לא עבר את ה-3% מעולם.