פרשת אלבר: אלי אלעזרא לא יוביל זמנית את דירקטוריון הכשרה ביטוח

אלעזרא הינו יו"ר ובעלי הכשרה ביטוח • את מקומו ימלא לבינתיים הדירקטור יצחק קאול • המהלך קורה בעקבות הודעת הפרקליטות על הגשת כתב אישום כנגדו בכפוף לשימוע, בגין חלקו לכאורה בפרשת הייבוא העקיף באלבר • בסביבת החברה מבהירים: אלעזרא לא עוזב את תפקידו

אלי אלעזרא, הבעלים ויו"ר אלבר / צילום: רמי זרנגר
אלי אלעזרא, הבעלים ויו"ר אלבר / צילום: רמי זרנגר

אלי אלעזרא, בעלי הכשרה ביטוח ויו"ר החברה יפסיק ביוזמתו למלא חלק מתפקידיו כיו"ר החברה באופן זמני, במסגרת "הסכם רצוני זמני", ומוחלף לפי שעה בהסכמת הממונה על רשות שוק ההון. זאת כחודש וחצי לאחר שהפרקליטות הודיעה כי היא שוקלת את העמדתם לדין של אלי אלעזרא, ואחרים, בכפוף לשימוע "בגין חשדות למעורבות בפעילות יבוא עקיף שבוצעה בשנת 2014 על-ידי אלבר", ו"על אף שאלעזרא מכחיש בתוקף את כל החשדות הנטענות כלפיו" ו"למרות שהליך השימוע בעניינו טרם התקיים".

על פי הודעת הכשרה ביטוח, שבניהולו של שמעון מירון, אלעזרא ביקש לפנות את כיסא יו"ר החברה "עד למועד השימוע וקבלת ההחלטה הסופית של הפרקליטות בעניינו", ולא ייקח חלק בישיבות הדירקטוריון של חברת הביטוח ולא ישתתף בהצבעותיו. ממלא מקומו הזמני יהיה הדירקטור יצחק קאול. עוד מסרה החברה כי "בתום תקופת הביניים, בשים לב לתוצאות השימוע שייערך בפני הפרקליטות, יקוים דיון עם הממונה", ביחס להסדר הזמני האמור.

בסביבת החברה הבהירו הלילה כי אלעזרא לא עוזב את תפקידו בהכשרה ביטוח ונשאר בתפקידו כיו"ר, הגם שלא ישתתף בישיבות הדירקטוריון, לא ינהל אותן ולא יצביע בהן לתקופה מוגבלת וקצרה, כשלצד זאת הוא ימשיך ביתר תפקידיו וגם לקבל תגמול מהחברה.

בסוף מאי האחרון דווח כי הפרקליטות זימנה לשימוע לפני העמדה לדין פלילי את בכירי חברת הליסינג אלבר, ובכללם בעל השליטה אלעזרא, ושורה של חשודים נוספים בפרשת היבוא המקביל של רכבים ורישיונות יבוא במרמה.

על-פי כתבי החשדות, "בשלהי 2013 התקבלה החלטה באלבר על הקמת תחום פעילות של יבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לנוכח מגבלות שנקבעו בדין על יבוא מקביל של כלי רכב, רקמה אלבר ביחד עם גורמים נוספים תוכנית עבריינית, שמטרתה להונות את משרד התחבורה ולהציג לו מסמכים מזויפים על-מנת לקבל היתר יבוא מקביל עבור אלבר". עוד דווח אז כי על-פי החשד, על בסיס ההיתר ורישיונות היבוא שהתקבלו במרמה, הבריחה אלבר מארה"ב לישראל, עד לפתיחת החקירה נגדה בחודש יולי 2015, לא פחות מ-1,839 כלי רכב, שנרכשו תמורת סכום השווה לכ-176 מיליון שקל.

כאמור, בקבוצת אלעזרא ובסביבתו של אלעזרא מכחישים נמרצות את הטענות כנגדו וטוענים כי לא עשה דבר פסול כאשר "החברה ובעלי החברה נפלו קורבן להונאה ושמם שורבב לפרשה שהם לא חלק ממנה".

***חזקת החפות: חברת אלבר, בכירי החברה שזומנו לשימוע ושאר החשודים בפרשה חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בעבירה בדין. טרם הוגש כתב אישום בעניינם, הם לא הורשעו בדבר, והם זכאים ליהנות מחזקת החפות.