הריחוק החברתי מגיע לשוק המסעדות: נפתחת המסעדה הראשונה בישראל ללא מגע יד אדם

במסעדה החדשה של גו נודלס אין נותני שירות – לא מארחים ולא מלצרים • הלקוח נדרש לבצע את ההזמנה באמצעות מסך מקוון, והוא אוסף אותה באמצעות סיסמה מאחד מ-24 הלוקרים שניצבים בחדר

הדמיה: המסעדה הראשונה בישראל ללא מגע יד אדם
 / צילום: גו נודלס
הדמיה: המסעדה הראשונה בישראל ללא מגע יד אדם / צילום: גו נודלס

הריחוק החברתי מגיע לשוק המסעדות: רשת המסעדות האסייתית גו נודלס פותחת סניף חדש בקונספט שכולו ללא מגע יד אדם. על רקע משבר הקורונה והחשש של הציבור בישראל מהתפשטות הנגיף, הרשת שבבעלות שמוליק גל פותחת חנות ראשונה מסוגה בארץ - אין בה נותני שירות - לא מארחים ולא מלצרים. הלקוח נדרש לבצע את ההזמנה באמצעות מסך מקוון, והוא אוסף אותה באמצעות סיסמה מאחד מ-24 הלוקרים שניצבים בחדר.

את ההזמנה ניתן לבצע באמצעות האפליקציה של הרשת, או באמצעות פלטפורמות חיצוניות דוגמת תן ביס. "הרעיון נולד מתוך צורך לשמור על הרווחיות נוכח המציאות של הרגולציה שמעמיסה על ההוצאות ומכרסמת את הרווחיות עוד טרום משבר הקורונה. היום, יותר מאי פעם, אנחנו חייבים להפעיל את העסקים עם מינימום כוח אדם".

לדבריו, כל שלב ההגשה ברשת נעשה באופן אוטומטי מה שחותך את ההוצאות הקבועות, ומאפשר להפעיל את הסניף באמצעות טבח, שוטף כלים, ובאמצעות עובד נוסף בלבד שמכניס את המנות ללוקרים. "הקונספט הזה אמור להשאיר רווח של 25%, בענף שנע במתחם רווחים של בין 6%-15%" מוסיף גל, ומדגיש כי "הקופסאות אמורות לעשות חינוך לצריכה - הלקוח אמור להגיע כשהאוכל מוכן, וככה נמנע מצב של עומס מטורף.

גו נודלס הוקמה ב-2013 בתל אביב, גל רכש אותה ב-2014. כיום מפעילה הרשת שני סניפים נוספים בתל אביב - ברחוב שדרות יהודית, ובאמצעות זכיין בקניון עזריאלי ת"א. לדברי גל, הקונספט החדש הזה אמור להתרחב באמצעות זכיינות - המיקום הבא יהיה בהרצליה, כשהמטרה היא לפתוח בשלוש השנים הקרובות עשרה סניפים בזכיינות באותו פורמט באזורי תעשייה ובחנויות רחוב.