בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; נטפליקס הובילה את הנאסד"ק לשיא כל הזמנים

תוצאות הניסוי של גיליאד מראים שהסיכון למוות בקרב חולים בנגיף הופחת בכ-62% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי • מספר מקרי הקורונה המאומתים בעולם הכפיל את עצמו בששת השבועות האחרונים ויו"ר ארגון הבריאות העולמי ציין כי "ניתן להשתלט על הווירוס, אך ברוב העולם הוא אינו תחת שליטה אלא מתחזק"

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה חיובית בבורסות וול סטריט על רקע תוצאות ניסוי שפרסמה גיליאד, שדיווחה שהתוצאות מראות כי הסיכון למוות בקרב חולים בנגיף הופחת בכ-62% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי.

הדאו ג'ונס עלה ב-368 נקודות, או 1.4%. מדד ה-S&P 500 טיפס ב -1%. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6% לשיא כל הזמנים, מובל על ידי אמזון ונטפליקס, שזינקה ב-8%.

נטפליקס קפצה לשיא לאחר שגולדמן אמרה שהיא צופה לחברה עלייה של 30% במהלך 12 החודשים הבאים. אמזון עלתה גם היא ב-0.5% לשיא של כל הזמנים.

20:45

מדד הדאו ג'ונס עולה בשעה זו בכ-1%. ה-SַP מתחזק בכ-0.6%, הנאסד"ק יוצא מהטריטוריה השלילית איתה החל את יום המסחר ועולה בשעה זו בכ-0.2%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. בורסות גרמניה, פריז ואיטליה רשמו עליות של למעלה מ-1%.

19:45

נשמרת היציבות בבורסות ארה"ב ביום המסחר האחרון לשבוע זה. מדד הדאו ג'ונס רושם עליות של 0.8%. ה-S&P 500 מטפס ב-0.4%. הנאסד"ק יורד בכ-0.2%.

גיליאד פרסמה היום את תוצאות הניסוי, ודיווחה שהן מראות כי הסיכון למוות בקרב חולים בנגיף הופחת בכ-62% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי.

גם מנכ"ל ביו-טק דיווח מוקדם יותר כי החיסון שלהם נגד הנגיף עשוי להיות מאושר עד דצמבר. מניות החברה עולות ב-3.6%.

החדשות הביאו לירידות במניות הטק הגדולות. פייסבוק, אמזון, אלפבית, אפל ומיקרוסופט כולן נסחרו ברמה נמוכה יותר. דלתא אייר ליינס ויונייטד עלו לפחות ב-1%. מניות הבנקים כמו JPMorgan Chase וסיטיגרופ עלו ב -2.1% ו-1.8% בהתאמה.

18:00

מגמה מעורבת בוול סטריט על רקע הדיווחים על פיתוח לטיפול בנגיף הקורונה, בעוד מספרי החולים מגיעים לשיאים חדשים.

גיליאד פרסמה נתונים חדשים על תוצאות הניסוי החושפים שהסיכון למוות בקרב חולים בנגיף הופחת בכ-62% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי.

מדד הדאו ג'ונס מתרומם ב-200 נקודות, או 0.8%. ה-S&P 500 מטפס ב-0.4%. הנאסד"ק יורד בכ-0.2%.

16:30

פתיחה מהוססת בבורסות וול סטריט ביומו האחרון של שבוע המסחר, על רקע העלייה במקרי ההידבקויות בנגיף הקורונה בארה"ב, ומנגד דיווחים על פיתוח לטיפול בנגיף. 

גיליאד סיינסז, חברת ביופארמה אמריקאית המפתחת תרופות מסחריות, פיתחה את התרופה רמדסיביר לטיפול במחלת הקורונה, וקיבלה אישור שיווק בארה"ב מה-FDA (רשות המזון והתרופות) בתחילת מאי. האישור התקבל ימים ספורים לאחר שפורסמו תוצאות הניסוי הרשמי המבוקר הראשון בתרופה, שנערך על ידי המכון למחלות אלרגיות וזיהומיות (NIAID) של ממשלת ארה"ב. 

היום פרסמה החברה נתונים חדשים על תוצאות הניסוי, המראים שהסיכון למוות בקרב חולים בנגיף הופחת בכ-62% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי. 

מהחברה נמסר כי במסגרת הניסוי נמצא כי הטיפול תרם ל"החלמה קלינית משופרת בצורה משמעותית". מניית החברה עלתה בלמעלה מ-2% עם פתיחת המסחר.

מנכ"ל ביו-טק אמר גם הוא היום כי החיסון שלהם נגד הנגיף עשוי להיות מאושר עד דצמבר. מניות החברה עולות ב-3.6%.

14:54

לאחר יום מסחר הפכפך אמש, החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט יורדים בשעה זו. החוזה על הדאו ג'ונס מצביע על פתיחה בירידה של כמאתיים נקודות, גם החוזים על הנאסד"ק ו-S&P 500 מאותתים על פתיחה שלילית.

נזכיר כי אמש מדד הנאסד"ק ננעל בשיא ומניית אמזון קפצה ב-3% לשיא חדש גם כן.

עד כה הדאו ג'ונס איבד 0.5% השבוע, בעוד מדד S&P 500 מוסיף 0.7% בסיכום שבועי והנאסד"ק בדרך לסגור שבוע שלישי רצוף של עליות.

13:27

המדדים באירופה התייצבו, הפוטסי בבריטניה עולה ב-0.38%, הדאקס בגרמניה מוסיף 0.31% לערכו והקאק עולה ב-0.27%. סטוקס 600 עולה בכ-0.3%.

שוקי אירופה קיבלו חיזוק משמעותי לאחר פרסום נתונים מאיטליה שהראו כי הייצור התעשייתי במדינה קפץ ב-42.1% בחודש מאי בהשוואה לחודש הקודם, זאת בשל יציאה חלקית מהסגר שהחלה באותה החודש. תחזית האנליסטים החציונית הייתה עלייה של 22.8% בלבד.

מניית קרלסברג מטפסת כבר ב-5.2%, SES עולה ב-5.1% בצרפת. באוסטריה, מניית חברת החשמל ורבונד יורדת ב-2.5%.

12:24

היפוך מגמה בבורסות אירופה, והמדדים עוברים למגמה מעורבת - הקאק מאוזן, הפוטסי והדאקס עולים ב-0.15%.

מניית יצרנית הבירה הדנית קרלסברג קופצת ב-4.8% לאחר שהחברה הודיעה כי היא מתאוששת לאיטה מהירידה במכירות בעקבות התפרצות הקורונה באירופה.

ספקית התקשורת הצרפתית SES עולה ב-5.1% על רקע עלייה בביקוש לתקשורת נתונים במדינה.

מניית חברת הקרוזים קרניבל נופלת ב-3.4%.

10:35

פתיחה שלילית בבורסות אירופה, הקאק בצרפת יורד ב-0.71%, הפוטסי הבריטי והדאקס הגרמני מאבדים 0.51% מערכם. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.34%.

בגזרת הנתונים, יתפרסמו היום נתוני הייצור התעשייתי באיטליה וצרפת.

שוקי אסיה ננעלו בירידות שערים, ההנג סנג צלל ב-2.25%, מדד שנחאי צנח ב-1.95% והניקיי ביפן איבד 1.06% מערכו.

07:35

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות שערים הבוקר, המשקיעים מתנהלים בזהירות עודפת בעוד מספר מקרי הקורונה המאומתים בעולם עולה. מדד ההנג סנג נופל ב-1.17%, מדד שנחאי מאבד מעל 1% מערכו והניקיי בטוקיו יורד קלות, ב-0.21%. מדד טופיקס ביפן מאבד 0.59% מערכו, הקוספי בדרום קוריאה יורד ב-0.73% וגם הבורסה באוסטרליה בצד השלילי.

ארגון הבריאות העולמי טוען כי למרות השתלטות חלקית על ההתפרצויות בעולם, הנגיף עדיין "מתגבר". יו"ר הארגון תאודרוס אדהנום גברה-יסוס אמר אמש (ה') כי "ניתן להשתלט על הווירוס, אך ברוב העולם הוא אינו תחת שליטה אלא מתחזק". נזכיר כי עד כה נדבקו בנגיף מעל 12 מיליון בני אדם סביב לעולם ומספר הקורבנות שגבתה הקורונה עומד על לפחות 550,300 בני אדם. "מספר המקרים המאומתים הכפיל את עצמו בששת השבועות האחרונים", הוסיף גברה-יסוס.

אתמול בלילה, המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת - מדד דאו ג'ונס איבד 1.4%, הנאסד"ק עלה ב-0.6% לשיא. מניות הטק המשיכו לספק גב יציב למשקיעים בארה"ב ולמונייד הישראלית שהונפקה בשבוע שעבר אף זינקה ב-11%.