וואן טכנולוגיות תשלם 14 מיליון שקל תמורת 70% מיוביטק הפועלת בתחום שירותי מחשוב ענן

עבור וואן זו הרכישה השישית תוך פחות משנתיים, והשנייה רק השנה • סוכם כי ערב השלמת העסקה, יוביטק תכריז על חלוקת דיבידנד שיועבר למוכרים

חברת שירותי ה-IT וואן טכנולוגיות  רוכשת שליטה בחברת יוביטק סולושנס הישראלית, העוסקת במכירה, יישום והטמעה של שירותי מחשוב ענן למערכות בסביבת מיקרוסופט. וואן תשלם 14 מיליון שקל תמורת 70% ממניות יוביטק, כלומר העסקה משקפת לחברה הנרכשת שווי של 20 מיליון שקל. העסקה כוללת אופציית רכש ומכר לצדדים, בהקשר של 30% הנוספים בחברה.

עבור וואן זוהי הרכישה השישית תוך פחות משנתיים, ורכישה שנייה בשנה זו, לאחר שהודיעה בחודש אפריל על רכישת אתר השוואת המחירים mySupermarket, בעסקה שהוערכה במאות בודדות של אלפי דולרים. בסוף הרבעון הראשון היו לוואן יתרות מזומנים בגובה כ-190 מיליון שקל והי א תממן את רכישת יוביטק ממקורותיה העצמיים. נוסף על כך סוכם כי ערב השלמת העסקה, יוביטק תכריז על חלוקת דיבידנד בגובה הרווחים הראויים לחלוקה והדיבידנד יועבר למוכרים.

יוביטק נוסדה על-ידי צחי אסיף המכהן כמנכ"ל החברה, ורונן גבאי שהוא מנהל הטכנולוגיות הראשי בה. השניים סיכמו עם וואן שיישארו בתפקידיהם למשך 3 שנים מהשלמת העסקה, ונקבע כי יוביטק תמשיך לפעול במתכונת עצמאית, ואילו וואן תסייע לה להרחבת עסקיה, הן באמצעות מערך השיווק והמכירות והן במקורות הון ואשראי. וואן נסחרת בבורסה בשווי 1.6 מיליארד שקל אחרי ירידה של 12% במחיר המניה מתחילת השנה.

יוביטק רשמה ב-2019 הכנסות של 70.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 40.3 מיליון שקל ב-2018. בחודשים ינואר-אפריל 2020 מחזור ההכנסות הגיע ל-40.9 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנים 2018, 2019 ובינואר-אפריל 2020 הסתכם ב-572 אלף שקל, 671 אלף שקל ו-2.2 מיליון שקל, בהתאמה; עם זאת ב-2019 הוכרו הפרשות בגין תקופות עבר בסך 2.8 מיליון שקל, כך שבפועל החברה רשמה הפסד תפעולי של 2.1 מיליון שקל בשנה זו.

עדי אייל, מנכ"ל וואן טכנולוגיות, אמר כי "אנו שמחים על השלמת מהלך אסטרטגי שצפוי להרחיב משמעותית את פעילותנו בתחום מחשוב הענן, ולבסס את מובילותנו בתחום זה. שירותי מחשוב הענן צפויים לצמוח בשנים הקרובות בקצב משמעותי, ואנו נערכים לקחת חלק משמעותי בצמיחה זו. יוביטק נחשבת לשחקנית איכותית ומובילה בתחום, ואף נבחרה אשתקד כשותפה העסקית המצטיינת של מיקרוסופט בישראל".