מספר מקרי הקורונה בספרד עולה, ובכמה אזורים הטילו חובת לבישת מסיכה

למרות החשש מפגיעה בתיירות בחבל קטלוניה ובאיים הבלריים, הרשויות בספרד החליטו להחמיר את ההנחיות ויתחילו לחלק קנסות למי שלא ילבש מסיכת פנים • זאת לאחר שזוהו באזורים אלו מוקדי התפרצות חדשים

רכישת מסכות להגנה מפני וירוס הקורונה בסופרמרקט בספרד  / צילום:  Zabulon Laurent /ABACA, רויטרס
רכישת מסכות להגנה מפני וירוס הקורונה בסופרמרקט בספרד / צילום: Zabulon Laurent /ABACA, רויטרס

קומץ מדינות בלבד, ביניהן ישראל, דורש לבישת מסכות הגנה בכל השטחים הציבוריים. אך לרשימת המדינות המצומצמת הצטרפו בסוף שבוע חבל קטלוניה והאיים הבלריים שבספרד. ברוב מדינות אירופה, חובת לבישת מסכות ההגנה על הפה והאף קיימת רק בחנויות סגורות ובתחבורה ציבורית. ואולם שני החבלים הספרדיים, שבהם נרשמו מספר מוקדי התפרצות חדשים, החליטו להחמיר את ההנחיות - ויתחילו לחלק קנסות למפרים אותן החל מהשבוע הקרוב.

בספרד נרשמו ביום שישי האחרון 852 מקרים חדשים ביממה, המספר הגדול ביותר מזה כחודש וחצי. הרשויות זיהו כ-70 מוקדי הדבקה ברחבי המדינה (יותר משלושה מקרים הקשורים ביניהם), וכמה מהמשמעותיים שבהם נמצאים בחבל האוטונומי קטלוניה. כתוצאה מכך, הכריזו הרשויות בחבל על חובת לבישת מסיכה בכל השטחים הציבוריים, וקנס של כ-100 אירו למי שיפר אותה.

גם באיים הבלריים - חבל שכולל את מיורקה ואיביזה - החליטו הרשויות להחיל את החובה על כל השטחים הציבוריים, מלבד בחוף הים ובבריכות. האי תלוי בתיירות אליו, שנפגעה קשות בגלל משבר הקורונה, אולם תמונות בימים האחרונים של אלפי מבלים גרמניים חוגגים בשתיית בירה בלי מסיכות או שמירת מרחק עוררו זעם באי וחשש להתפרצות משמעותית של קורונה.

בעוד כמה בעלי מלונות ואיגוד המעסיקים באי התלוננו כי החובה החדשה תפגע בתדמית של האיים ו"תחסל" את סיכויי ההתאוששות, הרשויות הבהירו כי יחלקו קנסות החל מהשבוע הקרוב.

לפי התקנות, כל מי שנמצאים במסעדה, בין השאר, צריכים ללבוש מסיכה עד להגעת האוכל ולאחר סיומו. התקנות תקפות לכל מי שגילו עולה על שש, למעט מי שעוסקים בפעילות ספורטיבית או שיש להם בעיות בריאות המונעות מהם ללבוש מסיכה.

"אנחנו נגד הטלת צעדים חמורים יותר על תיירים מאשר בהשוואה לאלה שתקפים בארצות המוצא שלהם, משום שזה ירתיע אותם מלבחור באיים שלנו כמקום לחופשה", הודיעה התאגדות העסקים של מיורקה, אי שרוב ההכנסות שלו מגיעות מתיירות. ספרד כולה מנסה להחיות את תעשיית התיירות שלה, אך פתחה את גבולותיה מאוחר יחסית לאיטליה וליוון. יותר מ-28 אלף מקרי מוות מקורונה נרשמו במדינה.