פייפאל חושפת: החברה "מפתחת יכולות" בתחום מטבעות הקריפטו

ענקית הפינטק האמריקאית הציגה לראשונה את פעילותה בתחום במכתב ששלחה לנציבות האירופית • בחודש שעבר דווח כי פייפאל עשויה לאפשר קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים ליותר מ-300 מיליון משתמשי השירותים שלה בעולם

דן שולמן, נשיא ומנכ"ל פייפאל / צילום: רויטרס
דן שולמן, נשיא ומנכ"ל פייפאל / צילום: רויטרס

ענקית הפינטק האמריקאית PayPal חושפת לראשונה כי היא "מפתחת יכולות" בתחום המטבעות הדיגיטליים: במכתב ששלחה לנציבות האירופית במרץ האחרון, אשר אתמול נחשף לראשונה בכלי התקשורת בעולם, הודיעה פייפאל כי היא "מנטרת את ההתפתחות של תחום הנכסים הקריפטוגרפיים" וכי היא נוקטת צעדים "להמשך פיתוח יכולותיה בתחום זה".

לדברי פייפאל , פעילותה בתחום התגברה מאז שהוכרזה תחילתו של פרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה, שאותו מובילה פייסבוק, ביוני 2019. פייפאל הייתה שותפה בפרויקט ליברה למשך כארבעה חודשים, עד שהחליטה לפרוש ממנו באוקטובר האחרון, יחד עם עוד חברות ענקיות במגזר הפיננסים, כמו ויזה ומאסטרקארד.

עוד לא ברור כיצד והיכן בדיוק יבואו לידי ביטוי היכולות שמפתחת פייפאל בתחום הקריפטו, אבל כעת ברור לחלוטין שהחברה מתקדמת בנחישות בתחום זה. על פי דיווח שפורסם באתר Coindesk האמריקאי בחודש שעבר, פייפאל עשויה להציע בעתיד הקרוב אפשרות של קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו ליותר מ-300 מיליון משתמשי השירותים שלה בעולם, בין השאר, באמצעות הארנק הדיגיטלי שלה, Venmo.

פייפאל מספקת כיום שירותי תשלומים ללקוחות ולעסקים ב-31 מדינות באירופה, ובהן כ-95 מיליון בתי עסק וצרכנים. ענקית הפינטק האמריקאית פעילה בתחום מטבעות הקריפטו כבר משנת 2014, אז התחילה לפעול בשיתוף פעולה עם שלוש חברות העוסקות בתשלומי ביטקוין, ובהן Coinbase, המפעילה את אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בארה"ב. שיתוף פעולה זה איפשר לעסקים המשתמשים בשירותי פייפאל לקבל, בין השאר, תשלומי ביטקוין.

מניית פייפאל התחזקה באופן משמעותי השנה. המניה, הנסחרת בבורסת נאסד"ק, משקפת כיום לחברה שווי שוק של יותר מ-201 מיליארד דולר, לאחר שזינקה ביותר מ-58% מתחילת השנה. נשיא ומנכ"ל פייפאל הוא דן שולמן, המכהן גם כיו"ר ענקית התוכנה האמריקאית סימנטק.

המכתב של פייפאל לנציבות האירופית - הרשות המבצעת של האיחוד האירופי, נשלח כחלק מהתייעצות שמקיימת הנציבות מאז דצמבר 2019 לקראת פיתוחה של מסגרת רגולטורית לפעילות של נכסים קריפטוגרפיים עבור האיחוד האירופי. פייפאל ציינה במכתבה כי היא תומכת בפיתוח מסגרת כזו.

לדברי החברה, טכנולוגיות בלוקצ'יין ומטבעות קריפטו עשויות לסייע להשיג "הכלה פיננסית רחבה יותר ולעזור להפחית כמה מהנקודות הכאובות הקיימות כיום בשירותים הפיננסיים". לדברי החברה, "ככל שהטכנולוגיות האלה ממשיכות להתפתח, אנו מאמינים כי רגולציה מתחשבת, שמטפחת חדשנות תוך קידום בהירות, יכולה לעזור לתעשייה לצמוח ולשגשג".

מכתבה לנציבות האירופית ציינה פייפאל, בין השאר, כי היא מעוניינת לקבוע הגדרות ברורות לגבי פעילויות שונות בתחום הקריפטו, כדי להבטיח הגנה נאותה לצרכנים ולמשקיעים. החברה הציעה גם שהנציבות תכניס את הפעילויות הקשורות בנכסים קריפטוגרפיים תחת החוקים המתאימים של איסור הלבנת הון. "כל מסגרת רגולטורית באירופה צריכה לשאוף להיות נייטרלית מבחינה טכנולוגית כדי לתמוך בחדשנות ובתחרות בתחום המתפתח במהירות", הוסיפה החברה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.