מנכ"ל "חדשות 13" מגיב: "לא מתכוון להוריד את הראש בפני הברנז'ה"

מנכ"ל "חדשות 13" ישראל טוויטו הגיב בעקיפין במכתב לעובדים להאשמות הקשות של עורך מהדורת השבת, ניר בכר • "אני לא מתכוון להתייחס ברצינות להכפשות האישיות ובטח שלא לטענות ההזויות על הטיות פוליטיות"

ישראל טוויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: סיון פרג'
ישראל טוויטו, מנכ"ל חדשות 13 / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל "חדשות 13" ישראל טוויטו הגיב בעקיפין במכתב לעובדים להאשמות הקשות של עורך מהדורת השבת של חברת החדשות, ניר בכר, שפוטר השבוע. בכר פרסם פוסט שבו האשים את "חדשות 13" בסיכול ממוקד של עיתונאים ובהתיישרות עם רוח בלפור.

"כשנתבקשתי לקצץ בתקציב החברה, ידעתי שזה אירוע שאין דרך לצאת ממנו טוב", כתב טוויטו . "גם אם נילחם על כל עובד, בסוף ניאלץ לפטר ולשלוח אנשים טובים למדבר התעסוקתי. היה ברור שהביקורת תגיע וצריך לדעת לקבל אותה גם אם היא שקרית ופוגעת".

"אני אוהב כל אחד מכם ומבין את הכעס של העובדים שפוטרו וגם את זה של אלו שנשארו וראו חברים מפוטרים. אין פיטורים שמחים ובטוח שגם במהות וגם בתהליך לא הכל התבצע בצורה מושלמת ואם מישהו נפגע, אני מתנצל - אני אחראי", כתב טוויטו.

טוויטו לא התייחס במכתב להאשמות האישיות שהטיח בו בכר, שכללו תיאור ספציפי של אירועים שבהם טוויטו לכאורה מתיישר עם רוח בלפור. "אני לא מתכוון להתייחס ברצינות להכפשות האישיות ובטח שלא לטענות ההזויות על הטיות פוליטיות. מנכ"ל חברת חדשות הוא אחד התפקידים הכי שקופים שיש. מסביבו עובדים עיתונאים בכירים ואין דרך לייצר עבודה לא מקצועית או הטייה מבלי שכולם יבחינו בכך".

טוויטו פירט שורת חשיפות של חברת החדשות מהשנה האחרונה כמו הקלטות נתניהו והקלטות אשכנזי-מנדלבליט. "חשפנו אין ספור סיפורים הקשורים בחקירות ראש הממשלה ומהנעשה בבלפור אבל גם את החקירה בפרשת הממד החמישי. רק לפני יומיים נפתחה המהדורה בסטרייפ בולט של סקר שתוצאותיו מראות על אובדן אמון של הציבור בנתניהו. הטייה פוליטית? רוח בלפור? רוח ראש העין? או רוח המעון החליפי? שטויות. תמיד נצמדים לעובדות, ותמיד שיקולים ענייניים".

"זה נכון שיש לי את הדרך שלי. בוודאי שיש לי את העדפות התוכן ואת הקו העריכתי שלי. זה גם נכון שאני חושב שאיזון ומגוון דעות וזוויות זה דבר חשוב. תפקידו של העורך הראשי להתוות את הקו העריכתי. אבל השמירה על החופש העיתונאי היא אפילו לא נושא לדיון בחברת החדשות. זה תמיד היה ותמיד יהיה".

"במהלך תהליך ההתייעלות פוטרו עשרות עובדים, אבל הצלנו 250 עובדים שממשיכים לעבוד עם חסינות לזמן ארוך. לא אכנס בפומבי לסיבות לבחירה בעובדים כאלו או אחרים, אבל ועד העיתונאים, ששאל שאלות, קיבל הסברים בתהליך שנוהל בצורה שקופה".

לדבריו, "ברמה האישית, המתקפות לא מפחידות אותי. מעולם לא השתחוויתי לממון או לכוח ואני לא מתכוון להוריד את הראש בפני הברנז'ה שמנסה להכתיב לי את דרך הניהול הרצויה מבחינתה של המערכת העיתונאית. אמשיך לנהל את החברה בדרך שאני מבין עד שהיא תהפוך לחברה מנצחת".

הפוסט של בכר זכה לעשרות שיתופים והתייחסויות. היום הוא גם רואיין בכלי התקשורת על טענותיו. מנגד עיתונאים ב"חדשות 13", ביניהם דורון הרמן, נוגה ניר נאמן ואביעד גליקמן שפרסמו ציוצים משלהם וטענו כי אין שום השפעה פוליטית על חברת החדשות.