מה נפתח, מה נסגר ומה יהיה עם הגנים? "גלובס" עושים סדר בהנחיות החדשות

אמש הממשלה אישרה צעדי ביניים בניסיון להתמודד עם עליית התחלואה בנגיף הקורונה • מסעדות חוזרות לעבוד רק במשלוחים ואיסוף עצמי ומקומות הבילוי יהיו סגורים בסופי שבוע אך אין הגבלות על מרחק יציאה מהבית • נתניהו וגנץ צפויים להחליט בסופ"ש בנוגע למערכות החינוך

פקחים מחכים מחוץ לבתי העסק במרכז העיר / צילום: כדיה לוי, גלובס
פקחים מחכים מחוץ לבתי העסק במרכז העיר / צילום: כדיה לוי, גלובס

אמש הממשלה אישרה צעדי ביניים בניסיון להתמודד עם עליית התחלואה בנגיף הקורונה. לאחר שאתמול נוצר בלבול רב בנוגע לאיזה הנחיות עברו, אילו צריכות עדיין אישורים ואילו תקפות רק לסופי שבוע, "גלובס" עושה סדר בנושא:

הגבלות כלליות שתקפות לכל ימי השבוע, ונכנסות לתוקף החל מהיום בשעה 17:00:

● סגירת מכוני כושר וסטודיו המשמשים לצורך פעילות ספורט או מחול

● איסור ישיבה במסעדות ובתי אוכל - יתאפשר שירות איסוף עצמי ומשלוחים בלבד. לגבי מסעדות ובתי אוכל בבתי מלון - מספר השוהים בהם יוגבל ל-35% מהתפוסה המרבית המותרת, וזאת כדי לאפשר המשך פעילות של בתי המלון. גם בחדרי אוכל במקומות עבודה יתאפשר רק איסוף עצמי. 

● איסור התקהלות המאפשר מפגש של עד 10 אנשים במרחב סגור ועד 20 אנשים במרחב פתוח (למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות). 

● צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה וירידה ל-50% נוכחות במשרדים - מעבר לשירות מקוון (בכפוף לתיקוני חקיקה במקומות המתאימים).

הגבלות בסופי השבוע (יחולו בימי ו' מהשעה 17:00 ועד ליום א' בשעה 5:00 בבוקר):

● במהלך סוף השבוע תיאסר השהייה בחופי הים (למעט סוף השבוע הקרוב, 17-18.7, בו החופים ישארו פתוחים).

● במהלך סוף השבוע ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל.

הגבלה זו לא תחול על חנויות המספקות שירותים חיוניים כמו מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת. בנוסף, הגבלה זו לא תחול על בריכת שחייה בבית מלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד.

לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית.

האם ההנחיות לא צריכות לעבור אישור של הכנסת?

מכיוון שמדובר בצו הוא יכנס לתוקף עד לאישור הכנסת. בהתאם לחוק, יחולו ההגבלות כבר ממחר בהתאם לאמור בהודעה זו. עם זאת, סביר שבכנסת ינסו לשנות ולהקל בחלק מההגבלות. 

מה לגבי מסגרות החינוך?

בשלב זה, מסגרות החינוך ממשיכות לפעול כרגיל. אמש הממשלה הסמיכה את נתניהו וגנץ לקבל החלטה בעניין ההגבלות על מערכת החינוך, וההערכה היא שהם יקבלו החלטה בנושא עד יום ראשון.