החרם על פייסבוק: דיסני צמצמה משמעותית את הוצאה על פרסום ברשת החברתית

דיסני מצטרפת למאות חברות אחרות שהפסיקו להשקיע בפרסומת בפייסבוק, ביניהן יוניליבר, סטארבקס, פורד מוטור, ורייזון תקשורת וחברות שיווק רבות

פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת וולט דיסני צמצמה באופן חד את ההוצאה שלה על פרסום בפייסבוק וזו המכה האחרונה שסופגת ענקית הטכנולוגיה, שמוחרמת על ידי חברות שכועסות על אופן הטיפול שלה בתכנני שנאה ושיסוי של משתמשים באתר שלה.

דיסני היתה המפרסמת הגדולה ביותר בפייסבוק בארה"ב בששת החודשים הראשונים של 2020, לפי חברת המחקר פתמטיקס. היא מצטרפת למאות חברות אחרות שהפסיקו להשקיע בפרסומת בפייסבוק, ביניהן יוניליבר, סטארבקס, פורד מוטור, ורייזון תקשורת וחברות שיווק רבות.

ארגוני זכויות אזרח כולל הליגה למניעת השמצה ו- NAACP (ארגון זכויות השחורים) קראו למפרסמים להחרים את פייסבוק בחודש יולי, בטענה שהיא לא התקדמה מספיק באכיפת מדיניותה המוצהרת נגד ביטויי שנאה ומידע כוזב. כמה מותגים עצרו את הפרסום באתר פייסבוק לתקופות ממושכות יותר. מסגרת הזמן של דיסני עדיין לא ברורה. שלא כמו חברות רבות אחרות, דיסני לא פרסמה הודעה על חרם נגד פייסבוק, ועשתה זאת בשקט.

ענקית הבידור, שמודאגת לגבי האכיפה של פייסבוק נגד תכנים לא ראויים, הפסיקה לפרסם את שירות סטרימינג הווידאו שלה דיסני פלוס, מסרו המקורות יודעי הדבר. דיסני קידמה את המותג הזה בהשקעה גדולה השנה, והוא מהווה חלק ניכר מתקציב השיווק שלה.

במחצית הראשונה של השנה, דיסני השקיעה כ-201 מיליון דולר לפי הערכה בפרסומת בפייסבוק לדיסני פלוס בארה"ב, לפי פתמטיקס. דיסני היתה המשקיעה הגדולה ביותר בפרסומת בפייסבוק בתקופה זו. בשנה שעברה היא היתה המפרסמת מספר 2 בפייסבוק בארה"ב, אחרי הום דיפו.

דיסני הפסיקה גם לפרסם באינסטגרם שבבעלות פייסבוק את שירות הסטרמינג השני שלה, הולו. הולו הוציאה 16 מיליון דולר על אינסטגרם ב-15 באפריל עד 30 ביוני, לפי פתמטיקס.

גם חטיבות נוספות של דיסני בוחנות מחדש את הפרסום שלהן בפייסבוק. פרסומת לרשת ABC ולערוצי כבלים של דיסני כמו פריפורם נעלמו מאתר פייסבוק. יש אמנם פחות תוכניות טלוויזיה לשיווק בקיץ הנוכחי, אך לא סביר שהפרסומות יחזרו כשפרקים חדשים יופקו לתוכניות, אם מדיניות פייסבוק לא תשתנה.