יינות ביתן | בלעדי

מה עומד מאחורי אסטרטגיית המיתוג החדשה של יינות ביתן

קמעונאית המזון מסבה סניפים של יינות ביתן למותג מגה בעיר, ולמותג חדש – ביתן • במקביל, הקבוצה החלה בפיילוט להסבת מחלקת הירקות שלה ברשת מגה בעיר ל"ירקות פרימיום"

קבוצת יינות ביתן משנה את המותגים שלה. ל"גלובס" נודע כי קמעונאית המזון השנייה בגודלה בישראל, בניהולו של מיכאל לובושיץ, מסבה סניפים של יינות ביתן למותג מגה בעיר, ולמותג חדש - ביתן (במקום יינות ביתן).

במקביל, בקבוצה מחפשים מיקומים נוספים באזור מרכז הארץ להרחבת המותג מגה. ככל הידוע בקבוצה מתכננים להסב שבעה סניפים של יינות ביתן לסניפי מגה בעיר, כך שהרשת העירונית תגיע לפריסה כוללת של 95 חנויות. בין היתר יוסב הסניף ברחוב רבי עקיבא בהרצליה מיינות ביתן למגה בעיר. במקביל, בכוונת הקבוצה לשנות את הפורמט של סניף יינות ביתן בגן יבנה לטובת פורמט עירוני חדש- "ביתן". נבחנת ברשת אפשרות להרחיב גם מותגים ותיקים יותר שרכשה יינות ביתן עוד לפני רכישת מגה - כמו כמעט חינם. אלה יצטרפו לפורמטים השונים שמפעילה יינות ביתן - יינות ביתן, יינות ביתן בסיטי, שוק מהדרין ומגה בעיר.

במקביל, בקבוצה מנסים לנצל את הגידול במכירות ברשתות השיווק הודות להשפעות משבר הקורונה לטובת השקעות. בימים אלה יוצאת הקבוצה במהלך במסגרתו יושפצו כל סניפי מגה בעיר, רשת החנויות העירוניות של הקבוצה. ככל הידוע בימים אלה הושלם שיפוץ מסיבי בלמעלה מ-22 מסניפיה, כשבמשך שמונת החודשים הקרובים כל סניפי מגה בעיר צפויים להיות משופצים ולעבור מיתוג מחדש בהשקעה כולל של כ-7 מיליון שקל.

בנוסף, בימים אלה נפתח סניף חדש של יינות ביתן בראש העין במתחם של נצבא בשכונת נופרים. אם עד לפני שנה היו מי שהעריכו כי יינות ביתן מתכוונת למחוק את המותג מגה או לדלל אותו, כעת נראה כי היא בחרה לאמץ אותו כחלק מאסטרטגיית ריבוי המותגים שהיא מבססת בתקופה האחרונה. זאת בניגוד לרשתות מתחרות דוגמת ויקטורי, יוחננוף או אושר עד או חצי חינם שפועלות תחת מותג אחיד.

ההשראה לשינויים עשויה להגיע דווקא מהמתחרה פרשמרקט, אשר לה מספר סופרמרקטים נמוך בהרבה - 38 - אך היא פועלת תחת שישה מותגים עם בידול שונה, מה שמאפשר לה על אף היותה ציבורית, להישאר מתחת לרדאר במידת מה בכל מה שנוגע לבדיקות צרכניות והשוואות מחיר או סלים לחג.

עוד נודע ל"גלובס" כי הקבוצה החלה בפיילוט להסבת מחלקת הירקות במגה בעיר ל"ירקות פרימיום" - איכות שנמכרת בדרך כל בירקניות שכונתיות, ולא ברשתות השיווק. חמש מחלקות כבר הוסבו לפורמט החדש באזור ת"א בסניפי רמת אביב ג’, מגדלי דוד, תל ברוך, נאות אפקה ב’, וצמרות. הירקות גם יתומחרו פער מחירים של עד 10% מהמחירים בשאר הרשת העירונית. בחברה טוענים כי עדיין יהיה מדובר במחיר נמוך יותר בכ-30% מירקניות פרטיות הודות לכוח הקנייה של הקבוצה.

לפני כחמישה חודשים מונה מיכאל לובושיץ למנכ"ל הקבוצה, שבבעלות המייסד נחום ביתן ומפעילה כ-165 סופרמרקטים. לפני כשבועיים מונה לתפקיד היו"ר שלמה רודב.