אלטשולר שחם גמל הגישה הצעת רכש מלאה למניות הלמן אלדובי תמורת כ-230 מיליון שקל, פרמיית ענק על מחיר השוק

ההצעה משקפת מחיר של 6.634 שקלים למניה של הלמן אלדובי, מה שמשקף פרמייה של כ-116.9% על מחיר הנעילה אתמול • הלמן אלדובי: "מדובר בפניה ראשונית שטרם נידונה או נבחנה על ידי הגורמים הרלוונטיים בחברה"

גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס
גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס

אלטשולר שחם בדרך להיות בית ההשקעות הגדול במדינה מבחינת נכסים מנוהלים. חברת הגמל של בית ההשקעות הגישה לדירקטוריון הלמן-אלדובי  הצעה לרכישת מלוא המניות בדרך של מיזוג משולש הופכי, בסכום כולל של כ-230 מיליון שקל. 

ההצעה לבית ההשקעות הלמן-אלדובי, בניהולם של רמי דרור ואורי אלדובי, המנהל נכסים בהיקף של כ-70.3 מיליארד שקל (נכון לסוף מאי), משקפת מחיר של 6.634 שקלים למניה של בית ההשקעות (בהנחת דילול מלא). ההצעה משקפת פרמייה של כ-116.9% על מחיר הסגירה של מניות הלמן אלדובי אתמול בשוק.

באלטשולר שחם מאמינים כי מדובר בחברה טובה עם נכסים איכותיים וכי ביכולתה של עסקה זו לשרת את שתי החברות ולמקסם את יכולותיהן עבור ציבור המשקיעים והלקוחות. "צעד זה מביע את מחויבות החברה לתחום החיסכון ארוך טווח בישראל שהינו מוקד הצמיחה העיקרי של החברה", מסרו מאלטשולר שחם. "ככל שדירקטוריון הלמן אלדובי יקבל את הצעת החברה, היא תפעל לסגירת העסקה בהליך מזורז לשביעות רצון שני הצדדים".

חברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שבניהול יאיר לוינשטיין, נסחרת לפי שווי חברה של 2.8 מיליארד שקל. אם הרכישה תצא לפועל אלטשולר שחם ינהל נכסים בהיקף של יותר מ-200 מיליארד שקל.

בית ההשקעות הלמן אלדובי, שנסחר לפי שווי שוק של 210 מיליון שקל (כולל זינוק של כ-100% שנרשם כעת על רקע הגשת הצעת הרכש), הוקם ב-1995 דרך פעילות ניהול גמל. עם השנים החל לנהל גם קרנות פנסיה חדשות ו-וותיקות ותיקי השקעות מנוהלים, כשהוא גם מייצג קרנות השקעה וקרנות נאמנות זרות, ומנהל קרן להשקעות P2P. הלמן אלדובי הפך לציבורי באמצעות מיזוג לתוך שלד סוהו נדל"ן.

מבית ההשקעות הלמן-אלדובי נמסר בתגובה להצעת הרכש: "לאור תנופת הצמיחה בהיקפי הפעילות השונים של בית ההשקעות הלמן-אלדובי והחברות הבנות שבבעלותו, מקבל בית ההשקעות מעת לעת פניות לרכישת מניות החברה ו/או חברות הבנות של החברה מגופים שונים. החברה מבהירה כי מדובר בפניה ראשונית שטרם נידונה או נבחנה על ידי הגורמים הרלוונטיים בחברה".