בעלי עסקים במגזר הערבי מאיימים להפר את הדרישה לסגור חנויות בסופ"ש: "לא תהיה לנו ברירה אלא להפר את התקנה"

כ-40% מכלל פעילות המכירות של העסקים במגזר הערבי הינו ביום שבת וסגירת עסקים בשבת הוא מכת מוות לאלפי עסקים במגזר הערבי והדרוזי • מעלה מ-50 בתי עסק במגזר הערבי התאגדו ופנו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לבטל את ההחלטה לסגירת העסקים בשבת

ירכא / צילום: רפי קוץ
ירכא / צילום: רפי קוץ

אחרי המרד של המסעדנים, הנחיות הממשלה בנוגע להשפעות הקורונה מביאות למחאה גם בקרב בעלי עסקים המאיימים לפתוח את החנויות ומרכזי הקניות ביום שבת, זאת בטענה כי "זה היום היחידי שיש בו פעילות עסקית משמעותית בתקופת משבר הקורונה". החל מסוף השבוע הקרוב אמורה להיכנס לתוקף הנחייה לפיה החל מ-17:00 ייסגרו חנויות, קניונים ושווקים.

זאיד זאיד, מנכ"ל ובעלים של קומפלקס האופנה T&E משפרעם אמר היום (ד'): "בעלי עסקים מהמגזר הערבי לא יכולים לעמוד בגזרה לסגירת בתי העסקים בשבתות שהוא היום החזק ביותר והמשמעותי ביותר להחזקת העסק בימים אלו של משבר הקורונה במשק".

לדבריו למעלה מ-50 בתי עסק במגזר הערבי שניהל איתם שיחות מאז שישי שעבר ועד היום התאגדו ופנו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לבטל את ההחלטה לסגירת העסקים בשבת שהוא היום החזק ביותר והמשמעותי ביותר מבחינה עסקית לעסקים אלו.

לטענתו, כ-40% מכלל פעילות המכירות של העסקים במגזר הערבי הינו ביום שבת וסגירת עסקים בשבת הוא מכת מוות לאלפי עסקים במגזר הערבי והדרוזי.

לדברי זאיד, "במידה וראש הממשלה וועדת הקורונה לא יתנו אישור לפתיחת העסקים בשבת, לא תהיה לנו ברירה להפר את התקנה. זה החיים שלנו, וגם ככה אנחנו נמצאים על זמן שאול בהחזקת עסקים המעסיקים עשרות אלפי עובדים. כמו שביצעתם מהלכים לשיפור התקנות האחרונות למסעדות, בתי מלון ומכוני כושר, הממשלה חייבת לסייע בשינוי התקנה לסגירת עסקים בסופי שבוע במגזר הערבי".

לעומת זאת, בחברת מרכזי הקניות צים, אמרו היום ל"גלובס" כי "במידה וזו תהיה ההנחיה של הממשלה, רני צים יפעלו על פי חוק ויסגרו את המרכזים המסחריים שלהם בירכא ובאום אל פאחם שפועלים בשבת". עם זאת, צים מאמין כי זו "החלטה שגויה שתסב נזק עצום לכלכלה הישראלית".

לפי החלטת הממשלה מיום חמישי האחרון, החל מסוף השבוע הקרוב מהשעה 17:00 ועד יום ראשון ב-5:00 בבוקר ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל.