אלטשולר שחם רכש מניות שופרסל בסכום של כ-500 מיליון שקל

רוב הגופים המוסדיים השתתפו במכירת מניות שופרסל שביצעה אתמול דסק"ש, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל • מרבית חברות הביטוח הגדולות ביניהן כלל, הראל והפניקס, רכשו מניות בהיקפים של 100-200 מיליון שקל כל אחת

גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס
גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס

בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש אתמול מניות שופרסל בסכום של כ-500 מיליון שקל, במסגרת מכירת המניות שביצעה דיסקונט השקעות אתמול.

בנוסף, רוב הגופים המוסדיים השתתפו במכירה, ובראשם גם מרבית חברות הביטוח הגדולות כדוגמת כלל, הראל והפניקס, שרכשו מניות בהיקפים של 100-200 מיליון שקל כל אחת. 

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, השלימה כאמור אתמול מהלך ענק כאשר הבטיחה את מכירתה של מלוא ההחזקה (כ-26% מההון) בחברת שופרסל בתמורה לסכום של כ-1.5 מיליארד שקל (במחיר של 23.5 שקל למניה). בעקבות המכירה הגדילה דסק"ש את היקף המזומנים שבקופתה ליותר מ-2 מיליארד שקל.

את המכירה ביצעה דסק"ש בתום עבודת מטה ארוכה אותה הובילה החברה בראשות היו הי"ר אלשטיין ובסיוע של חברת דלויט. בעקבות המכירה נותרה דסק"ש עם שתי החזקות גדולות, סלקום ונכסים ובניין וכן עם שליטה בחברת מהדרין ובחברות אלרון.

מניית שופרסל  מגיבה היום בבורסה למכירה בעלייה חדה ומטפסת למחיר של 25.3 שקל. שווי שוק החברה עומד על כ-6 מיליארד שקל. 

לדסק"ש צורך שוטף במזומנים לשם שירות החוב שלה, ומסיבה זו הוחלט כעת על מכירת מניות שופרסל. היקף הפירעונות הקרובים מלמד כי לחברה נדרש בשלב הנוכחי סכום של כחצי מיליארד שקל.

תמורת המכירה תשמש כאמור בראש ובראשונה לצורך הקטנת המינוף של דסק"ש באמצעות פירעון חובות למחזיקי האג"ח, אולם היא גם עשויה לשמש בעתיד באופן חלקי לתשלום דיבידנד או אף לרכישה נוספת של מניות חברת נכסים ובניין .