הבנקים בארה"ב קיבלו "אור ירוק" מהרגולציה לספק שירותי משמורת עבור מטבעות דיגיטליים

נייר עמדה חדש של המשרד לפיקוח על המטבע במשרד האוצר האמריקאי (OCC) קובע כי הבנקים רשאים לשמור על מטבעות קריפטו בעבור לקוחותיהם, כל עוד הם עומדים בחוקים הרלוונטיים, כולל איסור הלבנת הון

שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP
שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP

המשרד לפיקוח על המטבע במשרד האוצר האמריקאי (OCC), אחד מגופי הרגולציה הפיננסית המובילים בארה"ב, הציג ביום רביעי האחרון עמדה חדשה, ולפיה לבנקים אמריקאים מותר לספק שירותי משמורת (קסטודי) עבור מטבעות קריפטוגרפיים.

בנייר עמדה שפרסם ה-OCC נאמר כי מתן שירותי משמורת עבור מטבעות קריפטו, כולל החזקה של "מפתחות" דיגיטליים הנדרשים לקבלת גישה אל החזקות במטבעות קריפטו, הוא למעשה צורה מודרנית של פעילויות בנקאיות מסורתיות, ולכן יש להתירו.

עם פרסום נייר העמדה אמר המפקח על המטבע, בריאן ברוקס, העומד בראש ה-OCC: "מכספות רגילות ועד לכספות וירטואליות, אנו חייבים להבטיח כי בנקים יוכלו לספק את הצרכים של לקוחותיהם כיום בשירותים פיננסיים". לפני שמונה לתפקיד המפקח על המטבע במשרד האוצר האמריקאי במאי האחרון, כיהן ברוקס בתפקיד היועץ המשפטי הראשי של חברת Coinbase האמריקאית, המפעילה בורסת קריפטו.

העמדה החדשה שמציג המשרד לפיקוח על המטבע בארה״ב נותנת לבנקים האמריקאים ״אור ירוק״ להיכנס לפעילות בעסקי המטבעות הדיגיטליים - תחום שבו החוקים בארה״ב אינם מספקים הגדרות ברורות לגבי המותר והאסור. בנייר העמדה ציין ה-OCC כי הגנה על הגישה להחזקות של מטבעות קריפטו היא חלק מתפקידם של הבנקים "לעסוק בפעילויות של שמירה ומשמורת".

לדברי המפקח על המטבע, בנקים יכולים לספק שירותי משמורת ללקוחות המחזיקים במטבעות דיגיטליים, כל עוד הם מבטיחים כי הם עומדים בחוקים הרלוונטיים, כולל כללי איסור הלבנת הון. ה-OCC ציין כי בנקים השוקלים כניסה לפעילות כזאת, צריכים לדון בכך עם הרגולטורים לפני שיתחילו לעשות זאת.

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק מטבעות הקריפטו, נסחר הבוקר (יום ו') במחיר של כ-9,490 דולר, אחרי עלייה של כ-4% בשבוע האחרון, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי של הביטקוין, המשקף לו שווי שוק של 175 מיליארד דולר, גבוה בכ-32% משהיה בתחילת השנה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.